Gå til innhold

Barnevogn- 3 eller 4 hjul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med fordeler og ulemper ved disse to valgene?

Jeg bor i Oslo, og kommer til å gå mest på asfalt. Men tenker at en trehjuling er vanskelig å manøvrere på is og snø i Oslo's gater..?

Er veldig usikker på hva jeg skal velge og tar gjerne imot tips, også i forhold til konkrete vogner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv. Har undersökt masse, og det virker som det er pluss og minus med både 4 og 3 hjul, og ulike merker. Selv har jeg landet på Easy Walker Sky. De jeg har snakket med som har denne vognen er veldig fornöyde. Bor selv i Oslo, den skal visstnok väre super både på vinterföre og asfalt!

Skrevet

Bodde i Oslo i forrige permisjon, og har trillet mye både på asfalt, snø og grus/ brostein med min Emmaljunga City Cross (4 hjul)- og jeg bare elsker den vogna! Like lett som de fleste 3-hjulinger, men bedre på vinterføre og mer stabil på buss/ bane (ingen veltefare når man må frem for å stemple f.eks)

Jeg har heller ikke hatt noe problemer m å komme frem i butikker osv med City Crossen, nettopp fordi den er så lett blir den veldig enkel å manøvrere tross 4 hjul (svinger lett med en hånd feks). Den lave vekta på City Bagen gjør den også enkel å klikke av og ta med seg inn på cafe/ restaurant, en absolutt fordel på de trange oslo-cafeene;)

Ulempen ved de fleste 3-hjulinger er at sportsdelen ikke kan snus mot deg; og det er en stooor fordel ved City Crossen (teutonia spirit s3 har også vendbar sportsdel, men jeg personlig er ikke noe fan av denne vogna hehe;)

For meg var det et must å kunne ha babyen vendt mot meg, siden de gjerne bytter over til sportsdelen allerede ved 6-7 mnds alder; og jeg ønsker å kunne kommunisere m babyen ute på tur, passe på smokk, humør osv. Ikke minst finner mange babyer stor trygghet i å kunne se mammas ansikt blant alt det fremmede, derfor er ikke 3-hjulinger hvor sportsdelen ikke kan vendes aktuelt for min del (dette gjelder ellers gode vogner som TFK, Easywalker Sky og OTH).

Skrevet

Anbefaler 4 hjul av hele mitt hjerte.....mye mer stabilt. Og mye lettere å trille når vinteren kommer.

3-hjulinger velver lettere. Har en venninne som har en 3-hjuling, men jeg må si jeg sliter når jeg triller den, og det er en TFK. Må holde igjen liksom for at den ikke skal sjene ut mot den ene siden.

Skrevet

Vi har 3-hjulsvogn (TFK), og den er genial i butikker og på trange fortau, veldig lett å manøvrere rundt. Ved snø, slaps og is så er det bare å låse hjulet foran slik at det peker framover så kommer du like greit fram med en 3-hjuling som en 4-hjuling.

Hadde jeg bodd på "landet" og trillet mest på grusveier og rette landeveier (ikke fortau med masse folk på), så hadde jeg heller valgt 4-hjuling. Men i by er det 3-hjuligen som ruler! :)

Skrevet

har hatt både 3 og 4 hjuling og syntes 3 hjuling er best. for meg er også det å ha barnet mot meg viktig så derfor landet jeg på bebe confort high trek vognen, den er 3 hjul og man kan ha sittedelen mot seg.

Skrevet

Synes TFk er helt forferdelig å trille, så test uansett vogna du kunne tenke deg så mye du kan enten i butikken eller av kjente før du bestemmer deg

Skrevet

Jeg har også city cross og er super fornøyd :) lett og enkel å kjøre:)

Anbefales :)

Skrevet

Jeg har tfk joggster twist, og den er helt genial! og den er så liten og lett at vi ikke har hatt behov for en ekstra trille. førstemann er nå snart tre år,og har fremdeles god plass i vogna. eneste minus må være at du ikke kan ha sportsdelen mot deg som nevnt over her,men trille comforten er så god at det glemmes litt til sammenligning med mange andre vogner. vi bodde i by med førstemann, og nå bor vi på landet, trehjuling er fortsatt supert! hadde jeg skulle kjøpt 4 hjuling hadde det blitt simo eller emmaljunga. uansett, en vogn kan selges om du angrer! men å prøve vognen først er et godt tips,det gjorde vi. det er tross alt ikke direkte billig å kjøpe vogn!!

Skrevet

Takk for masse gode tips! Tar meg nok en tur til Barna's Hus på Alnabru for å "prøvekjøre" litt:-)

Skrevet

Prøvekjøring er nesten et must=) Fant dere ut av det idag?

Skrevet

Jeg har fortsatt god tid, termin 18 septemer, så foreløpig tenkte jeg bare å ta imot gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...