Gå til innhold

Vanlig at navlen til baby står ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 10 uker å jeg synes den står sånn ut...normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster vet nok mer om hva som er innenfor normalen enn folk her inne som bare har 1-3 barn selv.

Skrevet

Helt normalt. Den går inn etter hvert når barnet blir større.

Skrevet

Greit nok at forumet her er et snevert utvalg av mødre, men så snevert som bare de med 1-3 barn er det da virkelig ikke. Finnes da i hvert fall dem både uten barn og med mange barn her.

Skrevet

Det høres ut som navlebrokk, som kommer av at tarmen presser seg gjennom bukveggen. Det er ikke farlig og forsvinner som regel. Dessuten er det vanlig. Noen må opereres, noe som også er ganske udramatisk.. Min mann ble operert for navlebrokk ved 1 årsalder. .

Du kan jo spørre helsesøster ved neste sjekk, men hvis det ser ut som det du beskriver, og babyen ikke er plaget, vil nok ingenting skje.

Skrevet

Jeg har foressten vært med på et par slike navlebrokk operasjoner selv så jeg vet hva jeg snakker om:-)

Skrevet

Det er da faktisk helt vanlig og normalt at navlen på babyer står ut uten at det er navlebrokk.

Skrevet

takk for svar!:)

vi får spørre på 3 mnd kontrollen, han plages jo ikke...

HI

Skrevet

Nei det er det ikke 13.34.

Navlebrokk derimot, er veldig vanlig. Kan du gi meg en årsak til hvorfor en navle står ut hvis det ikke er brokk?

Skrevet

vår baby hadde utstående navel de første ukene, etterhvert gikk den innover.

Skrevet

Jeg vet om MANGE babyer som har hatt utstående navle i starten, noen helt opp til de har vært et par år faktisk, men det har gradvis gått tilbake og forsvunnet helt av seg selv. Det er jo åpent innenfor navlen i starten, så det er jo ikke så veldig merkelig at det kan bule litt ut der uten noen alvorlig årsak til det.

Skrevet

vanlig? alt er vel relativt ;)

har hatt ei med "normal" navle, og ei med "utstående" navle. Fikk beskjed om at det navlebrokk, helt ufarlig og ville forsvinne når ho ble større. 2 år nå, og står litt ut ennå, men ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...