Gå til innhold

Jeg bare lurer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på hvor tidlig det er mulig å bli svangerskapskvalm?

Sist husker jeg at jeg hadde et par "anfall" av kvalme siste uka før IKM. Jeg avskrev det da som "angstanfall" (siden jeg har vært plaget av det før) siden jeg ikke visste bedre, men jeg var jo gravid da:o)

De to siste dagene har jeg hatt det slik igjen inkl et par svimmelhetsanfall. Mensen er (hvis jeg ikke er gravid) ventet 18. mai.

Jeg vil ikke at dere skal gjette på om jeg er gravid altså, men om noen ble kvalme veldig tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke når det er vanlig og bli kvalm, men noen blir kvalme veldig fort, og noen blir ikke kvalme i det hele tatt. veldig varierende fra person til person. om du føler deg kvalm uka før IKM, vell så stemmer sikkert det med deg :) når det kommer til graviditet så er det ikke noen fasit på normalt og ikke normalt nesten. alt er normalt og alt er ikke normalt hehe. vi er alle så forskjellige. er bare og lytte til kroppen og prøve og føle litt selv på hva den forteller deg. selv om noe ikke er normalt for andre, så kan det være normalt for noen :)

du ble kansje ikke noe klokere, men beste jeg kom på og kunne si nå, hehe.

masse lykke til uansett :)

Skrevet

Takker uansett for svar:o)

Vi er jo alle veldig forskjellige, og jeg forstår jo det selvfølgelig så svaret ditt er jo helt riktig i så måte, hehe.

Vel, nå har jeg gumla i meg knekkebrød, eple og belgisk vaffel og er ikke kvalm mer så omgangssjuken tror jeg ikke det er akkurat:o)

Spent på å teste nå. Skal ihvertfall vente til tirsdag!

Skrevet

håper du får det du ønsker til svar på testen da ;) masse lykke til i allefall :) blir spennende :)

Skrevet

Hei,

Jeg fikk positiv test i fag tidlig men var ganske sikker da jeg har hatt masse symptomer nesten siden dag 1.

Jeg ble kvalm uka etter "eggløsningsuka" og har hatt perioder gjennom hele dagen hver dag siden. Litt ironisk at i dag når mensen skulle ha kommet og når jeg har testet positivt, kjenner jeg ingen verdens ting. Kanskje det er lykkefølelsen som demper kvalmen??

Andre symptomer som har hatt,er magevondt akkurat som menssmerter. Jeg har vært litt svimmel, vondt i puppene (kløing og fått forhøyede hårsekker på brystvortene), hatt lite matlyst (og jeg ELSKER å spise) + at jeg generelt har vært litt fraværende på jobb.

Holder fingerne krysset for deg :)

Skrevet

Gratulerer så mye LanzaroteJenta!!!:o)

Er det førstemann?

Det er jo supre greier og alt du beskriver kunne jo vært meg for øyeblikket.

Håper og håper og håper...:o)

Skrevet

må bare teste noe før jeg svarer...

Skrevet

Jeg har vært småuggen de siste kveldene, etter middag, og jeg venter mensen 19.mai. Jeg vet ikke om jeg er gravid, men i dag og i går har jeg hatt bittelitt blod i utfloden, og det fikk meg til å tenke på en mulig festeblødning... Har også vært sliten og litt svimmel i det siste, men har hatt endel å stri med og lite søvn, så vet ikke om det er graviditet eller ingenting. Er sååå utolmodig etter å evt. teste hvis ikke TR dukker opp neste uke!

Skrevet

Holder tomlene for deg Oieoie:o)

Jeg hadde festeblødning sist.

Nå må man bare være tålmodige litt til så får man svar:o)

Lykke til og håper det er som du ønsker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...