Gå til innhold

Hjeelp :( har skikkelig dille som jeg ikke "får lov" til :/

Lucia85

Anbefalte innlegg

Endelig er energidrikken Monster kommet i de norske hyllene, noe jeg har venta så lenge på! Har SÅÅÅ lyst på det, men det er jo koffein i de, og det frarådes gravide og ammende å drikke den, men det er så kjipt..

Men vil ikke skade lillegullet heller :(

Dette stod på nhi.no sine sider:

Graviditet og koffein

Inntak av store mengder koffein synes i enkelte tilfeller å kunne utløse spontanabort hos gravide, og forsiktighet med koffeininntaket anbefales. Du kan innta litt koffein uten risiko, men du bør begrense inntaket til under 200 mg koffein i døgnet (et par kopper kaffe, 3-4 kopper te, 1 liter kola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke).

Du bør også vise forsiktighet dersom du benytter "anti-cellulitt" kremer mot appelsinhud, da disse kan inneholde ganske store mengder koffein. Dersom du smører inn halve kroppen med en slik krem, kan det tilsvare et inntak av 100 mg koffein, noe som tilsier at du bør begrense inntaket av kaffe og andre koffeinholdige drikker.

noen som har samme problem med lysten på kaffe, energidrikk osv? erfaringer, tips?

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Klart det "kan" gå bra men det kan også ikke gå bra så jeg ville prøvd å finne noe som ligner i smaken men som ikke inneholder koffein..f.eks koffeinfri kaffe eller te...eller brus istedenfor energidrikk...skjønner at det kan være vanskelig..men det stod jo at du kan drikke litt av det så hva med en liten skvett avogtil...kanskje det demper lysten hvis du får i deg litt bare...og så heller du ut resten når du har drukket halvparten ;-)

Jeg har fått dilla på cola og red bull:s Aldri likt noen av delene noe særlig før.. Prøver å begrense meg:) Cola kan jeg klare meg uten nå, men red bull MÅ jeg ha:p Så tillater meg å drikke en boks til dagen.. Da får jeg i meg 80mg koffein, og det er langt mindre enn hva "de" sier man kan drikke:) Hender jeg koser meg med en kopp te til kvelden også:)

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...