Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Det er snakk om en kastrert hannkatt og en kastrert hunnkatt her. Mine besteforeldre har en kastrert hannkatt og mine foreldre som bor rett ved siden av skal passe vår hunnkatt mens vi bor borte og studerer for et par år. MEN, prøvde å ta med hunnkatten vår ut for litt siden der, men da de to kattene fikk øye på hverandre ble det slosskamp som endte med blødende sår. Hvordan skal dette gå? Er det mulig å venne de til hverandre på en slags måte? Hannkatten ser vell på hele området rundt begge husene som sitt territorium. Tips?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Hold først og fremst hankatten på et rom for seg selv. Sånn at den "nye" katten får muligheter til å utforske hjemmet. ( ellers kan "ny" katten bli usikker og redd) Så gjør dere omvendt, sånn at hankatten for snusen av hunkatten.. Sånn at de venner seg på hverandres lukt. Etter det må dere bare sette dem sammen.. Gjerne kombiner det med lek. Om katter er opptatt av å leke, føler de seg ikke truet. Men det kommer uansett til å bli slossing.. Det er naturens gang. De må finne ut hvem som er "sjefen"... Det roer seg etterhvert.. Tålmodighet min venn. Tålmodighet!) Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Har nok hørt flere historier om fullstendig mislykkede forsøk enn det motsatte. Vellykkede tilvenninger har jeg faktisk ikke hørt om i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå