Gå til innhold

Hvor gamle var deres babyer når de først smakte grøt eller fruktmos eller liknende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Lurer på om jeg må begynne å intrudusere litt grøt eller noe når han bikker 4 mnd fordi han spiser 3-6 ganger om natta (mm) Kjenner jeg trenger litt mere søvn når det har vært sånn de siste 2,5 mnd.

Han er forresten 3,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ga først smaksprøver da lille var 5 1/2 måned, begynte med grøt og faste spiserutiner rundt 6 mnd, men jeg nattammer fortsatt somregel ca 2 til 3 ganger om natta, så er ikke en garanti at babyen sover lenger på natta om man begynner med mat.. Men det kan jo hende det hjeper (-: Man får sånn hirsegrøt på helsekosten som er beregnet på 4 mnd, men man må koke den, det tar litt tid, 5 min kanskje.. Men den er veldig grei for magen, og hvis babyen bir hard i magen kan du bare koke grøten på sviskesaft. Jeg blander med vann, men siden babyen er så liten ville jeg prøvd og koke grøten på mm eller mme, det metter sikkert litt mere og.

Skrevet

Jeg begynte uka før hun ble 4 mnd med små smakeprøver av grøt. Ble ingen suksess før vi hadde prøvd ca en mnd.

Skrevet

Begge mine var fem måneder og en uke gamle.

Men jeg ammet minstemann på natta og vi hadde slitsomme netter fram til han var 9 måneder.... Og det selv om han spiste som en hest på dagtid.

Skrevet

Vi begynte å gi grøt da hun var akkurat 4 mnd. Hun fikk ikke noe bedre nattesøvn før vi begynte å gi MME istedet for MM. Synes ikke hun sov bedre når hun fikk grøt, men det var kanskje fordi hun ikke fikk fulle porsjoner før hun var godt over 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...