Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg skal ned noen kilo. Heldig vis ikke så veldig mange, så det virker ikke uoverkommelig. For å få litt tips og motivasjon melte jeg meg inn i vektklubben, men jeg finner ikke ut av alle tingene. Jeg vet det er folk her inne som kan dette så kansje dere kan svare. Hva er poenget med "trimmpoeng"? Jeg forstår selvfølgelig poenget med trening og trim, men hva skal man bruke disse poengene til? Lva betyr det at det står "L" etter en matvare når man registrerer den? Hva er frimerker og hva skal de brukes til? Kan de samles opp og brukes en gang i uka for eksempel? Må man spise så ofte som det legges opp til her eller kan man spise litt sjeldnere og heller litt mer til midag? Finnes det en forklaring på hvordan ting er ment å virke der inne eller er det egentlig bare en reklamegimik for å få oss til å melde oss på kurs?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 L, betyr "litt" Vektklubben skriver opp om det er en matvare du kan spise mye, lite eller ingenting av. Og ikke la deg affisere av akkurat den. Alt er nei eller litt-mat. Til og med enkelte grønnsaker...De har virkelig ikke greie på mat. Du må ha i deg proteiner og litt sunt fett altså. Frimerker er, etter det jeg skjønte, merker du bruker når du spiser fy-mat. Du får ingen skikkelig forklaring der før du melder deg opp på et kurs, men det er jo praktisk å ha som kaloriregner..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Takk. Vet ikke om jeg gidder bruke den siden særlig mye. Foreløpig virker det ganske tungvindt uten at det egentlig gir noe mer tilbake enn det jeg kunne skrevet på et ark på halve tiden.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har brukt vektklubben for å kunne kontrollere kaloriinntaket, og det er vel alt jeg har brukt det til. Greit nok jeg er blitt litt mer bevisst på hva jeg spiser som følge av det, men det er vel alt. Hvis du prater med noen i et forum som begynner på omtrent samme tid som deg, og som har samme mål som deg, så kan det være et godt spark bak for å motivere deg. La det bli litt sport i det, så blir det til og med spennende og motiverende å nå målene :-) Når det kommer til trimpoeng så anbefaler de vel 7 poeng i uka, altså en halvtime til dagen med moderat trening. Jeg sykler en halvtime til dagen i en fart på 20-23 km/t, så jeg ligger litt over der. Men jeg bruker det bare som en veiledning, og henger meg ikke opp i hva de skriver bak matvarene. Ingen kur som gjør at en skal nekte seg alt varer, det er garantert å sprekke om en skal følge ja-mat, nei-mat, og litt-mat slavisk. Unn deg litt, men pass på kalorimengden, det er det jeg bruker det til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå