Gå til innhold

Det som teller er det som synes

Anbefalte innlegg

Skrevet

anonym 10:36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med forbehold om å ha feiltolket innlegget ditt sug lut (siden alle er så sinte på deg her) så er jeg helt enig.

Jeg blir sjokkert over å lese at folk feks ikke lærer barna bordskikk fordi man ikke skal ha så mye nei og korreksjon ved bordet. Følgende er jo da at når disse er på samme resturant som meg, så plager det meg.Unger som løper hylende rundt,kaster mat og bråker.

Det er endel normer i samfunnet (fra gammelt av) og disse bør man følge,eller innformere andre om at man har endret.

feks er man invitert til noen på kaffe, da er det kl 17 og man kommer ikke med forventninger om middag.

Man har pent tøy i mørke farger på seg i en begravelse,o om man ikke er brud så tar man aldri på en hvit kjole/drakt i ett bryllup.

Og verden er ett felleskap hvor alle skal ha deet bra, man bør derfor unngå JEG'et. Alle skal ta hensyn til meg. jeg fortjener bedre osv

Normer og regler er laget for at vi skal kunne samhandle uten problemer.Er du diagnosefri bør du derfor klare å følge disse.

Skrevet

Nei Ullsokk. Ikke deg jeg snakket til. Ikke vær så fintfølende da:P

Skrevet

Den kaffegreia er utdatert ettersom middag ikke lenger serveres midt på dagen og arbeidsdagen for de fleste er til kokken 16 (minst). Så man kan ikke godt invitere folk til kaffe klokken 17 og tro de ha spist middag selv. Da lever man tidlig i forrige århundre.

Skrevet

12:27

Det er ikke vanlig å invitere noen til kaffe på hverdager,men i helger, helst på søndager. Da har de fleste fri,og kan spise middag tidligere enn på en hverdag.

Skrevet

Og siden folk er vanedyr er det lite gunstig for magen å forskyve spisetiden med 2-3 timer. Det er lite gjennomførbart med mange barn også. Kaffe klokken 17 er umodent, gammeldags og rart. På lik linje med å daske hverandre i ansiktet med en hanske å utfordre til duell. Det gjøres ikke lenger av opplyste mennesker.

Skrevet

"På lik linje med å daske hverandre i ansiktet med en hanske å utfordre til duell."

Bør absolutt gjenninnføres.Hadde vært mye mindre vold i byene en lørdagsnatt da:-P

Skrevet

Så om du,15:14,blir innvitert på kaffe (feks i bryllup).Tid kommer du da? kl 19?

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri blitt inviert til noe så utdannet som kun kaffe :) Jeg vet derimot om bryllup der det har blitt invitert en del gjester til kun kaffe, og da er kaffeinvitasjonen til kokken 19.00 ja. MIddager starter gjerne klokken 16.00 i formiddagsbrylliup. Det er ganske uhørt å invitere noen til kaffe, for deretter å la dem stå å vente på at middagen skal bli ferdig.

Skrevet

Åååh, jeg og vil ha tilbake hanskedasking!! :D

Syns jeg ser det...da kunne jeg og mannen ha sloss litt og da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...