Gjest sug lut Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Dere har allverdens gode forklaringer på og grunner til at det er greit at dere ikke kan følge normale regler for omgang med andre mennesker - enten det gjelder dere selv eller ungene deres. Det er diagnoser og traumer oppad vegger og nedad stolper. Jeg bestrider hverken diagnosene eller traumene. Og om noen av dere også mener det er deres rett å ikke fortelle noen om bakgrunn eller forklaring, vi andre bør bare forstå og akseptere at noen bare ikke kan - vel, det er deres valg. Men til syvende og sist er det ikke grunnene som teller, det er det som faktisk synes. Og hvis det som synes skaper skurr herfra til evigheten, så er det faktisk mitt privilegium å velge å unngå det skurret.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Hehe, ja og jeg er sikker på at mennsker som mistrives med selvhøytidelige besserwissere velger bort deg også
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Helt enig!! Har stått på begge sider. Like enig fra andre siden av gjerdet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Er Sug Lut en besserwisser også nå? Skal si janteloven står sterkt her (merkelig nok) når folk ikke får lov å si meninger om ting innpakket i en god dose ironi/sarkasme uten å bli stemplet som bedreviter. Er helt enig med deg jeg, Sug Lut, man må få lov å velge bort skurr uansett om det er i en stolpe eller i et tre eller hva som helst så lenge det ikke passer en selv ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Hvis noen syns jeg "skurrer" er det nok best at de holder seg unna. Hehe. Skjønte heller ikke hvorfor sug lut var en besserwisser her.. Det er jo bare sannhet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 De med egne eller barns diagnoser og traumer unngår oftest personer som deg også. Det er veldig slitsomt å unngås slike mennesker når man feks har problembarn. Men du er kanskjer mer forstående hvis du får forklaring, eller..?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Heldigvis er vi mange nok mennesker slik at vi kan velge ja. Noen velger å velge andre gjør ikke det. Ville blitt veldig folksomt hvis man skulle bedrive oppsøkende virksomhet for å omgås alle både med og uten.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Hvis barna har ADHD eller en eller annen tilstand som gjør at de ikke klarer å holde helt bakkekontakten, så er det jo litt greit å vite det, slik at en i det minste vet at det ikke er svikt i oppdragelsen det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Det er helt sant det du sier, og det er derfor det er så flott at man kan velge bort mennesker som viser det menneskesynet du gjør her inne.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Altså- menneskesynet til luten er det ikke mye i veien med så vidt jeg kan se, det er et fornuftig innlegg! Men noen føler seg gjerne truffet?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er personlig altetende jeg, jeg har enda ikke fått servert noe jeg ikke kan spise. Jeg har derimot et problem med synet på folkeskikk luten forfekter, og holdningen personen viser til mennesker som er forskjellig fra henne/han selv. Dette gjelder både folkeskikk, verdier, politiske syn, barneoppdragelse osv. Vedkommende fremstår her inne som et av de minst tolerante menneskene jeg har observert på et forum som dette og med et av de mest oppblåste selvbildene jeg har sett.
Voyeur Skrevet 14. mai 2010 #12 Skrevet 14. mai 2010 Jeg gleder meg til å se hvordan denne tråden utvikler seg. Takk, Sug Lut, for litt lesbar undeholdning!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Jeg må få lov å legge til at det er vanskelig å tolke tekst. Tonefall, ironi, nyanser ol kan fort bli borte eller bli feiltolket. Jeg tar derfor selvsagt høyde for at det er min tolkning av luten som er negativ, ikke nødvendigvis luten selv som er et så negativt menneske som det jeg har inntrykk av. Uansett er ikke vedkommende dum.
Voyeur Skrevet 14. mai 2010 #14 Skrevet 14. mai 2010 Anonym 10.03 sier: Jeg er personlig altetende jeg, jeg har enda ikke fått servert noe jeg ikke kan spise. Så sier h*n: Jeg har derimot et problem med synet på folkeskikk luten forfekter, og holdningen personen viser til mennesker som er forskjellig fra henne/han selv. Dette gjelder både folkeskikk, verdier, politiske syn, barneoppdragelse osv. Vedkommende fremstår her inne som et av de minst tolerante menneskene jeg har observert på et forum som dette og med et av de mest oppblåste selvbildene jeg har sett. For meg virker det som om Sug Lut har servert noe Anonym ikke har klart å spise, opp til flere ganger. Men alle vet jo at man ikke skal spise lut. (Ja, bortsett fra Lutfisk, men det nyter man jo bare en gang i året.)
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #15 Skrevet 14. mai 2010 Å bruke ironi og sarkasme vitner ikke om et negativt menneskesyn og oppblåsthet fra Lutens side, men det at folk reagerer så sterk på dette vitner om at enkelte her ikke har humor
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #16 Skrevet 14. mai 2010 Hehe, sant nok. Luten har satt seg i vrangstrupen min.
Voyeur Skrevet 14. mai 2010 #17 Skrevet 14. mai 2010 Trikset er vel å ta alt med en klype salt. Eller en stor spiseskje, alt ettersom.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #18 Skrevet 14. mai 2010 Artig. Ironi og sarkasme er slett ikke ansett som god humor overalt. Noen steder er det ansett som et tegn på usikkerhet og manglende evne til å takle situasjonen på modent vis. Problemet er uansett ikke ironi, men tilbakemeldinger til mennesker som ber om hjelp som er blottet for empati. Faktisk på grensen til slemme. Det er ikke sånn i denne verden at sannheten alltid må spyttes ut hardt og brutalt. Det er lov å være hensynsfull.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #19 Skrevet 14. mai 2010 Nei nei, men da regner jeg med at Luten vet å holde seg borte fra slike humorløse forsamlinger, og at hun har vett nok i hodet til å våge å stå for det hun mener og det hun sier. For ironi/sarkasme er nettop det: Meninger i en humoristisk men sann innpakning.
sånn ca Skrevet 14. mai 2010 #20 Skrevet 14. mai 2010 Ja det må du da få lov til^^, Det må jo skape mindre stress for begge parter vil jeg tru
Cat.68 Skrevet 14. mai 2010 #21 Skrevet 14. mai 2010 Du mener ikke for fullt alvor at Luten ikke står for det hun sier?? Problemet er vel heller at noen velger å lese innleggene med allerede dommedagsvarte briller, og derved vrir ordene hennes til noe de KUN leser i eget hode.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #22 Skrevet 14. mai 2010 kl 10.36: din definisjon på ironi og sarkasme er feil. Ironi kan være komisk, men det er bare en av minst 7 former for ironi. Sarkasme er ofte ondsinnet. I tillegg er det svært lite smart å bruke ironi i tekst til ukjente fordi helt sentrale ingredienser som tonefall, kroppsspråk og mimikk overhode ikke lar seg gjengi på trykk. Ironi burde foregå mellom mottager og sender som enten kjenner hverandre eller i det minste ser hverandre for å kunne forstå settingen.
Voyeur Skrevet 14. mai 2010 #24 Skrevet 14. mai 2010 Viktig å presisere at det er svært mange som ikke skjønner ironi og sarkasme. Barn for eksempel, forstår ikke ironi og sarkasme før de er i 6-7 års alderen, mens noen lærer det aldri. Jeg vil anta, ut i fra egne erfaringer, at svært mange av disse er samlet her inne på BiM/DiB. Bare husk på saltet. Eller ta en støyt akevitt. Det bruker å hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå