Aleana Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Sønnen min har fått sin første tann, et lite riskorn nede i munnen! Og han fyller 4 måneder i morgen :-) Tidlig på an ja... Noen som har erfaringer med hvor lenge et tannfrembrudd skaper ubehag for babyen? Gutten min har vært grinete og sutrete i snart en uke nå, tannen har brutt gjennom tannkjøttet. Og pleier tann nr 2 komme direkte etter nr 1, eller kan det gå litt mer tid mellom? Kan ikke se at tannkjøttet er hovent, så foreløpig ser det ut til at det er kun tann nr 1 her. Men mamma begynner å gå litt tom for idéer for underholdning/avledning av en sutrete gutt :-p
Draculababy Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Min fikk sin første tann for et par uker siden og han er 4,5 mnd. Tann nr to er like under tannkjøttet, men den vil liksom ikke igjennom! Med de to andre tror jeg det bare tok en uke ca før tann nr to kom. Men vet om andre som har hatt en mnd mellom sine to første tenner. Tror ikke tanna plager han så altfor mye akkurat nå når den er komt så langt opp, altså tann nr to. Men han har tydeligvis vært veldig plaget av den første tanna før den kom, har sovet veldig dårlig på nettene, våken annen hver time de siste par mnd'ene. Men nå sover han bedre. Mitt tips er Dentinox som du får kjøpt på apoteket til å smøre på tannkjøttet. Spurte på apoteket og de sa at det gikk helt fint å bruke den på så små babyer, men en skulle ikke smøre på mer enn 5 ganger i døgnet. Du kan også kjøpe biteringer som du kan legge i kjøleskapet som han kan gnage på. Min er dessverre ikke noe flink å holde i ting, så det fungerer ikke så godt hos oss. Men kanskje din er bedre på det?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå