Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Mamman min sier at solen ikke er farlig dersom man ikke blir brent, barna mine er blandingsbarn og har veldig pigmentert hud, som aldri blir brent, betyr det at det ikke er så nøye med solfaktor på mine barn? Jeg mener nemlig at UV-strålene er skadelige selv om man ikke blir brent?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 En type uv stråler gjør deg brun/brent, den andre typen kan gi kreft. Ved at huden blir brent, gjør en den bare enda mere sårbar for de farlige strålene. Bruk ALLTID solkrem på barn! Trenger ikke nødvendigvis spf 40 på dine, siden de tåler solen godt, men smør med solkrem! Og solkrem skal, for å beskytte optimalt, påføres en stund før en går ut i solen og så gjenta smørning hver 2'dre time sånn ca. til en ikke er i solen lengre. Ozonlaget, som beskytter mot de værste av de farlige uv-strålene, begynner å bli tynne rundt om. Det var de ikke før, da vi var små. Nå er det enda mere viktig å beskytte barna sine og segselv!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 uv strålene er vel farlige selv om ikke man blir brent?? Ser jo det på dem som har solet seg altfor mye tidligere i livet. de får jo dårlig hud, rynker osv og det er selv om de ikke har vært veldig mye brent!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 det er vel de farlige UV-strålene som gjør huden brent?? Og hvis du har mye pigment i huden så er du mye mindre utsatt. Jeg tror ikke barn i afrika, der de nesten er helt svarte, bruker solkrem, og det er nok minimalt med hudkreft der..... det er vår hvite, skjøre hud som ikke tåler solen så veldig.. Men jeg vet ikke sikkert, mener bare å huske at det var omtrent slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå