Gå til innhold

Naar er det greit aa slutte aa amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen problemer med ammingen altsaa, men naa er babyen blitt 7 mnd, han spiser groet to ganger daglig + middag og har ikke behov for saa mye melk lengre. Jeg kjenner at melkespreng har jeg nesten ikke lengre, jeg har sluttet aa amme om natten. Han faar mm til frokost og litt etter han har spist de andre maaltidene. Men det foeles som det begynner aa bli tomt. Er det greit aa slutte aa amme? Eller "maa" jeg vente til han er 1 aar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ jo ikke vente til han er ett år, men da bør du gi mme fram til ett års alder. hvis han vil ha pupp, så ville jeg fortsatt å i ham så mye han vil ha.

jeg har ammet alle mine 4 fem til 10-11 mnd, da har de ikke vært interessert lenger. Fra rundt 7 mnd har de fått pupp morgen og kveld, og som regel en gang i løpet av dagen hvis det har vært interessant..

Skrevet

Neida. Min yngste ble ammet til hun var 9-10 mnd, da sa hun neitakk. Den siste måneden var det bare snakk om et morgenmåltid. Jeg hadde veldig lite melk da, kan jo være derfor hun ikke ville ha til slutt. Uansett så er det ikke nødvendig å skulle pushe på til ett års alder, om melken forsvinner og/eller ungen blir lei. Bare gi erstatning frem til du kan gi vanlig kumelk :)

Skrevet

Det er da et personlig valg. Men det er feil at det begynner å bli tomt: det blir aldri omt hvis du velger at det IKKE skal være tomt; da gir du bare mer så kommer det mer. Gir du mindre, blir det mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...