SolsikkeKleo Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Hei! Lurte på om det var noen andre her inne som har diabetes, uansett type, hvor dere skal føde og "hvorfor". Jeg har type 2 og begynte på insulin da jeg fant ut at jeg var gravid. Går til kontroller på riksen (bor i Asker), men ettersom vi skal flytte til Holmestrand før fødselen, lurte jeg på om det er noen av dere andre med diabetes som skal føde på andre sykehus. Vet ikke så mye om dette med diabetes og sykehus, så lurte på om noen av dere andre hadde noen erfaringer/faktakunnskaper å dele med meg? Mulig dette innlegget hører hjemme i et annet forum, men jeg prøver meg altså her først.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Hei:=) Jeg har fått svangerskapdiabetes og skal føde på Drammen Sykehus. Blir tett fulgt opp der på sykehuset pga dette. Med dattera mi måtte jeg føde på Riksen pga svangerskapdiabets da også. Men da bodde jeg i Bærum...
<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Hei. Jeg har diabetes type 1. Mitt nermeste sykehus er Orkdal sykehus, men pga av min diabetes blir jeg fulgt opp på ST Olav Hospital i Trondheim. Der må jeg føde også. Er ikke helt sikker på hvorfor. Men vil tro det er fordi ST Olav er et mye større sykehus med flere resurser. Jeg er bare glad jeg får den hjelpen jeg trenger.
SolsikkeKleo Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2010 Får jeg spørre hvor i landet du bor nå?
SolsikkeKleo Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2010 Til gravidmamma1984: Hvor langt er det til sykehuset fra der du bor? Blir det en planlagt fødsel - vet du noe om det? Jeg er også kjempeglad for å bli fulgt opp av et stort sykehus og skal selvfølgelig spørre dem om gangen videre. - Var bare litt nysgjerrig på hva dere andre har fått vite og ikke. Takk for svar, begge to )
SolsikkeKleo Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2010 Er vi virkelig ikke flere her inne som har diabetes i en eller annen form?
snart40 Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har type 2, gikk på tabletter før graviditeten men gikk over til insulin med det samme jeg ble gravid. jeg blir fulgt tett opp gjennom hele graviditeten og synes det er veldig betryggende. Jeg hører til i 1 trimester enda, men om ett par uker vil jeg forhåpentligvis joine dere her inne. Derfor var jeg inn og snuset litt nå:-) Jeg har ikke fått så veldig mye informasjon på sykehuset enda, men har time der neste uke og regner med at jeg får viktig informasjon hver gang jeg er der. Jeg skal føde på Lillehammer Sykehus. Lykke til alle sammen. Håper alt går bra:-))
SolsikkeKleo Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2010 Vær velkommen inn hit! Vi er da jammen heldige oppi det hele også, som blir fulgt opp så tett. Det må da være lenge å vente på ultralyd til uke 18 for de med "normal" graviditet! Lykke til videre med insulinet. Personlig syntes jeg det var overraskende greit å begynne med sprøyter, men jammen som behovet forandrer seg på grunn av disse hormonene! Spennende er det nå uansett diabetes eller ei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå