Gå til innhold

og slik ble VI kvitt atopisk eksem!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

eksemet begynte å komme på vår sønni seks ukers alder. først i ansiktet, så på allbuene, ved knærne, på leggen, armene, og til slutt på nesten hele ryggen. jeg satt og gråt over han hver gang etter jeg hadde badet han, får da var han illrød på hele kroppen (synes så godt når huden blir fuktig).

Da han var 4 mnd ble han syk (rs), og jeg sluttet å gi d-vitamindråper fordi han ikke ville ha noe i munnen. Det tok tre dager, så begynte utslettene å bli bedre. Jeg smurte SILULEN (zink-salve) på det som var av utseltt-rester, og de tørket ut. Etter en uke gikk han fra å være kjøøttkake til å være helt fri for eksem. Så begynte jeg å gi tran i stedet. Helt til han ble syk igjen ved 6 mnd alder (omganssyke) Jeg ga han da d-vitamindråper fordi tranen bare kom opp igjen. Tre dager med d-vitamindråper, og han så ut som et helvete igjen!!! Og hva har de i d-vitamindråpene? Jo, KOKOSOLJE, som er sterkt allergifremkallende! Det er jo sykt! Jeg har skrevet til produsenten. jeg er HELT sikker på at mane barn får eksem av dette. BEGYNN MED TRAN, eller bare kutt ut dråpene. Vi gir ikke tran lenger heller, fordi han nekter. Men tran inneholder omega3- som uansett er bra for atopisk eksem. Å smøre ungen med masse fete kremer gjør vondt verre, det gjør huden fuktig, og det gjør det verre. Ikke bad et spedbarn under 6 mnd mer enn her 14 dag, det ødelegger de naturlige fettstoffene i huden. Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og takk for dette tipset også!

Endelig et par nyttige tråder her inne.

Skrevet

Kjempefint at du også skriver om dette! Jeg er sikker på at det er mange barn som lider av -og får unødvendig behandling for- eksem på grunn av kontakt med et eller annet tilsynelatende uskyldig produkt.

Det er så trist at ikke helsestasjonen eller helsemyndighetene sprer informasjon om alt som kan fremkalle eksem og allergireaksjoner. Foreldrene mater og smører med forskjellige produkter i beste mening og god tro, og aner ikke at det kan være noen av disse tingene som gjør barna dårlige!

Babyen min er heller ikke særlig interessert i tran. Vi gir han den i 5 ml plastsprøyter, og sprøyter litt og litt inn i munnen hans. Han ligger på ryggen imens. Hvis han forsøker å spytte det ut igjen, holder jeg fingeren mellom gommene hans, slik at han ikke klarer å lukke munnen. Det kan ta tid, men tilslutt svelger han, og det meste glir ned:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...