Gå til innhold

Hjelp!! Ang barnefar og rus...

Anbefalte innlegg

Min eks, altså faren til barnet mitt har blitt tatt av politiet for å ha kjørt bil i rusa tilstand (amfetamin) og da selvfølgelig for bruk også. Jeg har hatt en misstanke om dette en stund, da rykter om slik sprer seg svært raskt.

Jeg føler meg egentlig som en elendig mor som ikke har tatt dette på alvor før, men jeg har jo ikke villet beskylde noen for noe og han er den siste personen på jord jeg kunne tenkt noe slikt om.

En så snill og grei, ikke minst masse omsorg for datteren sin, har nå blitt en sint person som ruser seg og driter i alt.

Mitt spørsmål er nå, hva skal jeg gjøre??

Jeg vil ikke han skal ha datteren vår lenger, hvertfall ikke før rene urinprøver. Men kan jeg nekte han det? Hvordan går jeg frem i forhold til dette, er det da barnevernet? Leste litt, men står fryktelig lite om dette, men står noe med at det må opp til en fylkesnemd. Vil det da si at han kan ha henne frem til saken kommer dit og i tilfelle hvor lang tid tar dette.

Uff, hadde ALDRI tenkt meg en slik situasjon den gang vi fikk barn og beklager alle mine kanskje dumme spørsmål. Men har aldri vært borti slikt før jeg...

Stor takk til de som svarer !! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141852439-hjelp-ang-barnefar-og-rus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Amfetamin går relativt fort ut av urinen, så han kan avgi rene tisseprøver innen få dager.

Du kan jo kanskje sette som et krav at han frivillig tar urinprøver hver uke for å få beholde omsorgsretten til datteren deres?

Du kan vel nekte han omgang med henne pga det som har skjedd, men da må du antakeligvis gå rettens vei, ja.....

Håper alt ordner seg for deg og datteren din!

=)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...