Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Har en sønn på 7 år som har hatt stadige elveblest-utslett de siste ukene. Er nå satt på faste allergiminisiner får å unngå nye angrep. Vi klarer ikke finne ut hva det kommer av, men det så og si alltid kommer på kvelden/natten. Har tatt vanlige allergitester, og skal ta utvidede blodprøver nå. Vi er hos en spsialist nå, og han sier de fleste med elveblest blir kvitt det i løpet av et år. Er det noen som har erfaring med barn og elveblest? Fant dere ut hva det kom av? Det kan jo ha 1000 årsaker!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 17 åringen min får det alltid når han dusjer, det har han gjort i tre år nå.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Jeg var plaget med elveblest i flere år, kuttet ut mel(gluten) og det forsvant på noen dager. Begynte forsiktig med vanlig mel igjen etter 4 mnd helt uten, og det går bra så lenge jeg er forsiktig med mengden jeg spiser (f.eks kun 3 brødskiver pr dag, eller pasta eller pizza til middag)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Takk for svar, HI her. mannen min hadde elveblest da han var liten, og det vabr også etter dusjing. Det er visst en vanllig form for elveblest, at man reagerer på varme/kuldeforandring. Gluten ja, har tenkt på det. Det har godt i veldig mye ferdigmat her i det siste, siden vi har en ny baby. Er sikker mye dritt og tilsetningsstoffer..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Oppvokst på gård. Jeg syntes det var kjempe morsomt å hoppe ned i høyet. Eller rulle nedover gressbakken. Ble alltid full av elveblest. Ellers så reagerer jeg på enkelte matvarer, medisiner, krydder o.l
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Her hadde sønnen elveblest fra 6-7 år. Tror det dukket opp når han hadde spist ting med jordbærsmak (ikke ekte, men tilsetningstoffet) men det forsvant plutselig etter ca et år og siden har vi ikke sett det :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 legen vår sa ekkelt kunstig godteri (særlig gummigreier) er en versting på elveblest! (HI) vår sønn fikk et kjempe-angrep etter at han hadde spist seigmenn en gang. men får jo angrep uten å ha spist godteri og. sukk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå