Lucia85 Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Endelig er energidrikken Monster kommet i de norske hyllene, noe jeg har venta så lenge på! Har SÅÅÅ lyst på det, men det er jo koffein i de, og det frarådes gravide og ammende å drikke den, men det er så kjipt.. Men vil ikke skade lillegullet heller Dette stod på nhi.no sine sider: Graviditet og koffein Inntak av store mengder koffein synes i enkelte tilfeller å kunne utløse spontanabort hos gravide, og forsiktighet med koffeininntaket anbefales. Du kan innta litt koffein uten risiko, men du bør begrense inntaket til under 200 mg koffein i døgnet (et par kopper kaffe, 3-4 kopper te, 1 liter kola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke). Du bør også vise forsiktighet dersom du benytter "anti-cellulitt" kremer mot appelsinhud, da disse kan inneholde ganske store mengder koffein. Dersom du smører inn halve kroppen med en slik krem, kan det tilsvare et inntak av 100 mg koffein, noe som tilsier at du bør begrense inntaket av kaffe og andre koffeinholdige drikker. noen som har samme problem med lysten på kaffe, energidrikk osv? erfaringer, tips?
doble<3<3 Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 ehmm.. men står det ikke du kan drikke litt da? Har selv tatt et par slurker energidrikk når mannen har seg en.. Men heller ikke nerpå litre for å si det sånn.. og det er ikke på daglig basis.. tenker slik som er med brus/godteri osv: litt går vel greit.. alt med måte..
Melkerullen Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Mener jeg har lest noe om å ta med energidrikke på fødselen, for å få litt mer energi! Hva slags drikke mener de da?
Lucia85 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2010 står bare at det ikke anbefales for gravide og ammende, men jeg har jo ingen planer om å drikke mange bokser med det heller da vi kjøpte litt når vi handla i dag, og jeg kommer til å bruke hele kvelden på kun en boks ^^ få den til å vare så lenge som mulig. rører jo ikke snop osv og har vært flink med lite brus osv, så det burde jo gå greit
Lucia85 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 da gjelder vel de fleste energidrikkene som er i butikkhyllene vil jeg tro, litt ekstra "energyboost" på føden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå