Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Tenker mer som Praha, London eller noe sånt. Storby ferie.. Er i uke 27. Å vurderer en weekend tur til utlandet.. Har ikke hatt noen svangerskaps plager hittil.. Ikke i det heletatt.. Men, med tanke på om fødsel eventuelt skulle starte og slik? Har hørt så mange grusomme historier om folk som har født i "syden" landene, og barna ikke har fått norsk pass osv..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg var i Spania i uke 29. Hadde ikke turt å reise så veldig mye senere i svangerskapet, men man får vel fly utenlands frem til uke 36, med helseerklæring fra legen. ( At man har normalt ukomplisert svangerskap.) Innenfor Europa ville jeg følt meg rimelig trygg hvertfall, sørg for å ha reiseforsikring i orden, ha med deg europeisk helsetrygdkort og helsekort for gravide når du reiser, sånn i tilfelle!
Gjest ->>- Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Jeg ville ikke dratt noe sted jeg ikke var komfortabel med standarden på tilgjengelige sykehus. Jeg ville forsikret meg om at reiseforsikringen dekket svangerskapskomplikasjoner. Utover det; er du i form, reis i vei. Det juridiske rundt statsborgerskap er ikke noe problem. De aller, aller fleste land har utmerkede sykehus - om enn tidvis private - skulle man få behov for det.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Tusen takk for fine svar Spørs om det blir en tur til London eller Aberdeen da =) Forsikring å slikt er i orden, så det skulle ikke være noe problem.. HI
Mom2Two Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Var i Hellas og New York sent i svangerskapet med førstemann, og i London med minsta. Gikk veldig så fint, og hadde ingen bekymringer i forhold til dette. Hadde nok ikke dratt til Sudan eller Nepal, men en vanlig storbyferie hadde jeg glatt tatt også mye senere en uke 27. Men man kan vel ikke fly de siste 4 ukene uansett da. Ellers viktig å sjekke at forsikringen din gjelder. Statsborgerskap trenger du ikke bekymre deg for. Det verste som kan skje er at ungen får to statsborgersap i så fall! Kommer an på hvilke prinsipper det gjeldende landet følger.
Mom2Two Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Altså du må sjekke vilkårene i forsikringen din i forhold til svangerskap, om det er noen restriksjoner eller unntak/særvilkår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå