mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Vi har nok ikke sett slutten på denne problematikken: http://www.salon.com/news/feature/2005/06/16/thimerosal/
Helseinterressert Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Takk for en interessant artikkel. Men "heldigvis" har ostepop her inne funnet ut at "thimerosal (kvikksølv) injeksjoner i våre barn ikke er forbundet med noen helsefare" eller?
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Thimerosal er ikke i noen av barnevaksinene, så spørsmålet er for det første om hvorfor dette er relevant, og for det andre er det umulig å undersøke en studie hvis eksistens ikke er mer enn en påstand.
Helseinterressert Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Fikk du ikke med deg at svinevaksinen som jo inneholdt thimerosal også anbefales til barn EJ? Og dessuten tror du det hjelper dagens vaksineskadde som kan ha blitt skadet av tidligere vaksiner som inneholdt thimerosal at de ikke lenger inneholder dette nå?
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 ... sant med svineinfluensavaksinen, men den er ikke del av barnevaksinasjonsprogrammet, som jeg mente. Nå tilsier jo den faktisk eksisterende forskning at det ikke er grunnlag for å anta at thimerosal er skadelig, så en påstand om vaksineskade som følge av det er jo lite trolig.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Det begynner å bli morsomt å se hvor godtroende og disippeltro du er, EJ09... :-D
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Det fortsetter å være morsomt hvordan du uten annen begrunnelse enn magefølelse avviser sunn fornuft satt i system, også kalt forskning. Kom med dokumenterbare argumenter, men vent litt - du har jo ingen.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2010 Og slik kan du holde på til fjell blir til sand... Jeg kritiserer og finner utallige eksempler på kritiske sider, Jeg graver i vaksinespørsmålet, og det er mer og mer interessant hva jeg finner. Det er en stor bevegelse på gang. Folk krever svar. det ulmer virkelig under parolen "vaksiner er trygge". Vi tror rett og slett ikke på deg, EJ09! Jeg kommer til å legge fram bøker og linker, foredrag og engasjerte interessegrupper, seminarer og artikler fra eksperter uavhengig av din "forsvarskamp". At du underkjenner alt jeg kommer med, er ditt problem! Hvorfor du tenner slik på alle som kritiserer din forvokste "baby", er bare morsomt å se. Det begynner å bli parodisk forsvarende. Hvor er din kritiske sans? Men engasjementet , det skal du og ostepoppen ha. .-)
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Påstand etter påstand, kvakksalver etter kvakksalver, alt en tynn suppe av konspirasjonsteori, paranoia, kunnskapsløshet og fravær av vurderingsevne. "Vi tror rett og slett ikke på deg, EJ09!" - Det er ikke min mening jeg fronter her, men det som er den dokumenterte forskningens konklusjoner. Klart du ikke forstår dem når du tar beslutningene dine med andre kroppsdeler enn hjernen.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2010 Jeg og mine skulle vært svake og fulle av sykdom, slik vi lener oss på kroppdelene våre. Den var morsom, og du har et poeng. Jeg lytter faktisk til flere: hjernen, hjertet, erfaringen og magefølelsen. Det må da være skikkelig ergerlig at vi er mange - og så sprellende friske, alle vi millioner som benytter homeopati - Den placeboen er utrolig, du .-) Fikk du med deg at det er null - 0 - stivkrampeofre blant uvaksinerte barn og voksne siden vaksinene ble innført. Siste dødsfall var i 1981. En eldre person. Siden du sikkert ikke tror meg, kan du selv kontakte FHI. Det er bare det, at nettopp stivkrampen sies å være et "must" å vaksinere mot. Vel...
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 mamma-x-3: "Det må da være skikkelig ergerlig at vi er mange - og så sprellende friske, alle vi millioner som benytter homeopati - Den placeboen er utrolig, du .-)" Hvis de er så fryktelig friske, hvorfor oppsøker de homøopati da? mamma-x-3: "Fikk du med deg at det er null - 0 - stivkrampeofre blant uvaksinerte barn og voksne siden vaksinene ble innført. " Der skrev du det selv. Siden vaksinene ble innført er det et så lite antall uvaksinerte at dette lille antallet kombinert med liten sannsynlighet for å få stivkrampe bare er et naturlig resultat. Det vaksineres fordi stivkrampe er en så alvorlig sykdom. Den vil du virkelig ikke få.
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 14. mai 2010 Enig i en ting. Stivkrampen er ingen sykdom vi vil få. Og vi får den heller ikke - helt naturlig :-)
EJ09 Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Antall dødsfall av stivkrampe gikk radikalt ned tidlig på 50-tallet etter at allmenn vaksinering ble innført. Helt naturlig? Ja vel. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:56113::1:5800:117:::0:0
mamma-x-3 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2010 Du ser ikke poenget. Ta en nærmere titt på kurven på FHI-siden du presenterer. Ser du at nedgangen har skjedd jevnt og trutt utover hundreåret? (En økning i krigsårene, naturlig nok) Hvorfor? Fordi vi fikk stadig bedre levekår i landet. Bedre fokus på sårbehandling, bedre hygieneforhold, bedre kosthold/levestandard generelt osv osv. Det er INGEN uvaksinerte som får eller har fått diagnosen stivkrampe. Fordi de er naturlig robuste og sunne, tåler bakteriene :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå