Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #26 Skrevet 13. mai 2010 Det er nok andre enn Jorunn som mener at du er en kontrollfrik av dimensjoner:) Pass på deg selv du, ikke få panikk over hva andre folk velger å putte i egne kropper:)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #27 Skrevet 13. mai 2010 Jeg bruker nick på alle svar;) Jeg syns du fremstår som egoistisk og lite gjestfri med den hodningen. Hvorfor inviterer du egentlig folk på middag? Når du ikke har interessa av å servere det de liker? Det er ikke helt uvanlig å spise morkake;) (eller, relavit sett da, det jo ikke direkte vanlig heller...)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #28 Skrevet 13. mai 2010 Jo det er tabu å spise morkake i norsk og nordisk tradisjon, den skulle gravlegges fordi den var en gang del av et menneske (fosteret) og dermed er det kannibalisme å spise morkake. Tilgangen på ferske morkaker er vel også vanskelig å regulere, så av den grunn kan det neppe ha blitt særlig vanlig. Men at det er noe argument for dårlig dannelse: nei det er det uansett ikke. Om vertskapet liker maten og serverer den for å glede gjesten, er det gjestens jobb å ta en smak, og eventuelt jukse seg igjennom måltidet med mye tilbehør. Å annonsere at man "ikke liker det" er også helt tabu, i mine øyne. Om man er kresen må man heller leve med å gå sulten fra de fleste selskaper, på samme måte som mange kresne damer (i en litt annen sammenheng) må leve uten en mann...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #29 Skrevet 13. mai 2010 Jeg spiser som regel det jeg får servert, jeg er ikke kresen på mat når jeg er borte. MEN at jeg skal sitte og svelge hele biter fettrand fordi det er så ekkelt at jeg ikke takler å tygge det engang, eller dytte innpå en hel skive loff for hver reke jeg får i munnen, og etterpå gå rundt og bli kvalmere og kvalmere resten av kvelden...nei takke meg til middagsverter!! Da må det være lov å si fra, på en fin måte! Tror folk glemmer at når man inviterer folk på middag/festlig lag, så er man VERT, og skal gjøre gjestene til lags, ikke omvendt! Virker som mange her inne forventer at folk skal bli takknemlige over å bli invitert på mat...reflekter litt over rollene folkens...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #30 Skrevet 13. mai 2010 00.34 igjen... Misforstå meg rett, å annonsere høyt og tydelig at "jeg liiiiker ikke dette" synes jeg ikke noe om, det går an å forsyne seg litt av det. Og folk som sier de ikke liker det når de ikke har smakt det engang, burde hatt seg en smekk over kjeften. Det er også stor forskjell på å "ikke være så glad i" noe, og å rett og slett bli uvel av å spise det!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #31 Skrevet 13. mai 2010 Vet ikke hvorfor jeg blir stemplet som kontrollfrik, har aldri skrevet noe om at jeg tvinger gjestene mine til å spise det jeg lager.... Jeg har bare hatt gjester som spiser opp maten de får servert her(uten at jeg har sagt noe til dem), Pleier aldri by på noe sære retter og hvis jeg skulle gjøre det hadde jeg spurt de jeg inviterer om det var noe de kunne syns var greit. Men jeg syns som jeg har nevnt før at voksne mennesker som er på besøk fint kan spise det de får! Med barn er det noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå