Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Alle dere "jeg spiser det jeg får servert uansett" Til middag skal vi ha ostegratinert morkake Løvetann til dessert Nå må dere spise da, uhørt å takke nei vet dere.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg spiser om du kommer til meg på velgratinerte by-duer med dangelbær og utflodhestsaus. Til å drikke servers det heimlaga ækte landens Baileys (heimkok m/ O`Boy). Velbekomme:)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Da er jeg glad jeg er en kresen dame som ikke fortjener å bli invitert:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Ja for det var jo normal "mat" å servere..... Ser ikke helt sammenhengen. Voksne folk på besøk klarer å spise maten de får servert, selv om det ikke er noe favoritt.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2010 Det er tenkelig at andre ser på "normal" mat som du ser på morkake da vet du. Jeg er ikke spesielt kresen, spiser det jeg får, selv om jeg selvsagt liker noen ting bedre enn andre. Men jeg takler virkelig ikke annanas, jeg syns rett og slett det er forferdelig heslig. Hvis jeg måtte velge mellom annanas og morkake, så vet jeg sannelig ikke hva jeg hadde valgt. Man kan jo alltids unngå at gjestene ikke spiser da, ved å spørre hva de ikke liker på forhånd. Sånn gjør jeg det ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Det er et spørsmål om omgangskrets og omgangsformer. Man spør sjuåringen hva hun liker om hun er invitert til middag. Man spør ikke førti åringen. Man lager mat til førtiåringen og serverer den. Og førtiåringen - som tredveåringen og tjueåringen - har bare å spise. Ellers er vedkommende bare utrolig lavmål.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Helt uenig. Det er lavmål å skulle tvinge i andre mat de ikke liker. Du må jo være helt sadist om du mener det der alvorlig?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2010 Da er vi helt uenig 22:07. Jeg spør både 20åringen, 40 åringen og 60 åringen om de liker det jeg har planer om å servere. Jeg vil jo at gjestene mine skal få mat de liker.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Kødder du, 22:07? Må være utrolig trist å komme på middag til deg.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 22:07 er sikkert en av dem som serverer tacoS uansett anledning så det er ikke så nøye
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Nei, tvert imot, men så har jeg heller ikke en sånn omgangskrets som deg, tydeligvis. Vi lager fin mat, morsom mat, spennende mat, mye mat - og forskjellig mat. Men det er klart at om en som deg kommer så blir det jo litt pinlig, siden du tydelig vil falle gjennom.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Morkake kan ikke sammenlignes med mat. det er ikke mat. Hvis en voksen ikke liker gulerøtter og får det til middag hos venner, syns jeg det er latterlig om denne personen ikke klarer å ta noen biter gulerøtter. Sammenligningen din er bare for dum, men det er kanskje du og d.e.j
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2010 Var den til meg? Da vil jeg gjerne at du forklarer. Spiser det jeg får jeg. Men hadde aldri i verden krevd at gjestene mine skulle spise maten min dersom de ikke likte den. Så lenge man ikke lager noe nummer ut av det, og ikke krever å få alternativ mat, så er det vel ett fett?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Det var til Adele. Som det framgår av tråden.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 utrolig teit innlegg, ville forøvrig aldri kommet på middag til deg.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Ingen krever at gjestene spiser maten som blir servert, men som gjest bør man kunne spise det om enn i små mengder.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #19 Skrevet 13. mai 2010 22:29- så sur du er da. Noen som ikke ville spise maten din?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 Jeg spør ikke 7 åringen heller hva hun liker. Enten spiser hun det jeg serverer eller så får hun gå sulten til hun kommer hjem. Klager hun på maten forsøker jeg å vente lengst mulig med å invitere henne igjen.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #21 Skrevet 13. mai 2010 22:41 - sikker? Det blir morsmelk til kaffen.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #22 Skrevet 13. mai 2010 Løvetann til desert hadde jeg ikke hat problemer med. Regner med at du haren god oppskrift så du kan lage en god desert av det. Ostegratinert morkake høres ganske sært u, men om jeg så deg spise, så jeg var overbevist om at det faktisk var mat og ikke en dårlig spøk, skulle jeg nok spist det. Regner med at det ligner litt på annen innmat. Håper imidlertid du hadde valgt morkake fra et dyr, ikke et menneske.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #23 Skrevet 13. mai 2010 Hahaha, klart 22:29 er sur. Hun vil jo herske såpass at hun vil ha makt over hva andre folk spiser, og en så nytteløs jobb ville vel hvemsomhelst blitt motløs av:D Hva med å prøve å konsentrere seg om seg selv i stedet, og forsøke å kvele dette behovet for å kontrollere andre?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #25 Skrevet 13. mai 2010 Du kan vel like godt bruke nicket ditt hele tiden når du svarer deilig er Jorunn..... Nei jeg er ikke sur, er bare oppgitt over at voksne faktisk mener at det er greit å ikke spise maten andre har invitert dem på. Og da når det blir sammenligna med å spise morskake, ja da blir det bare for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå