Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Det står at voltarol ikke bør blandes med paracet, men hva innebærer det? Kan man ikke ta det med noen timers mellomrom, f eks? Hvor lenge må man evt vente?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Nå er jeg ingen lege, men jeg har tatt et medisinkurs nylig. Mener at vi lærte, ehm, sant voltarol og voltaren er det samme? voltarol bare svakere dose? I dette svaret går jeg utfra at de er det. Det kan vel være en fordel å ta de samtidig istedetfor å øke dosen med voltarol fordi de virker på litt forskjellig måte. Eh, men om det står spesifisert at du ikke skal ta de sammen, så må du kanskje ikke det. Gå inn på felleskatalogen, eller prøv å google interaksjoner.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Virkestoffet er ikke det samme. Voltaren Diklofenaknatrium Voltarol Diklofenak kalium
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Jenta vår fikk voltarol og paracet (dvs paralgin, men paracetamol okke som) samtidig på sykehuset etter mandeloperasjon. FIkk aldri høre noe om at de ikke skulle brukes samtidig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Paracetamol og Voltaren er vanlig å få etter operasjoner, men har aldri vært borte i noen som fikk Voltarol etter operasjon.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Vi fikk altså voltarol. På Haukeland.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 RELIS har fått flere henvendelser om ev. forskjeller mellom diklofenakkalium og diklofenaknatrium. Vi kan ikke se grunner til å forvente ulik effekt. Effekten kommer raskere med kaliumsaltet pga. formuleringsforskjeller. Kaliumsaltet finnes som vanlige tabletter/kapsler, mens natriumsaltet finnes i entero-/depotformuleringer. Kaliumsaltet kan gi lokal irritasjon av mageslimhinnen som man ikke får med enterodrasjering Kilde: http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?pageid=836&type=wh&menuid=4722&contentid=9425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå