Sonnas 2 vidunder Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Min sønn på tre år sa i dag 'Bestefar vil ikke leke med meg han'. 'Hvorfor ikke det da?' spurte bestemor. 'Han vil bare ikke det. Bare han andre bestefaren min vil det, han gjør alltid det'. Off.. denne bestefaren som ikke vil leke er mannen til mamma gjennom ti år, og det var sårt og høre! Men han har jo helt rett! Det er aldri noe lek og gøy med gutten og bestefar, enten holder bestefar og stefaren på med noe jobb, eller så prater de voksne. Farfar derimot, slipper det han holder på med og nyter timene med barnebarnet sitt. Akk, et hjertesukk.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Sukk, ja det er ikke alle som er like lekne og "flinke" med barn.......... Litt trist når små barns sier slikt........, kanskje du kan tipse han om at guttungen ønsker å leke litt så kanskje han snur litt om?
leirbål Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Det er ikke alle som liker å leke med barn. Så selv om de i våre øyne er verdens underverk, er det ikke sikkert alle andre synes det. Snakk med bestefaren og spør om han vil leke og eller snakke litt med gutten. Vil han ikke må du nesten bare respektere det. Da kan du forklare sønnen din at han er ikke så glad i å leke, men han er veldig glad i deg allikevel. Barn har ikke vondt av å se at ikke alle slipper alt de har i hendene når de har et ønske. Da blir det lett til at de tror at alt handler om dem, og det kan bli et ganske stort problem for dem senere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå