Gå til innhold

P-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får omtrent alt av bivirkninger som er på p-piller. Er det noen som har god erfaring med en pille hvor bivirkningene er få... Jeg går nå på Yasminelle, som skal ha få bivirkninger, men vet ikke jeg... Legen anbefalte ikke spiral, pga faren for store blødninger, og det frister minimalt å sette inn en også. Legen foreslo å prøve å gå uten pillen en stund, men samboer nekter selvfølgelig. Nekter plent å bruke kondom, og han er livredd for at jeg skal bli gravid.

En av bivirkningene er minimal sexlyst... og det tærer på forholdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med p-ring?? Siden den sitter i skjeden, så opptar slimhinnene i skjeden hormonene, så en trenger ikke så stor dose med hormoner for å få effekt. Ergo, veldig få har bivirkninger og bivirkningene er som oftest da veldig milde. Verdt å prøve!! Litt klur å få den inn første gangene, men blir fort vant til det :)

Skrevet

Du er sikkert en av de som har lest om bivirkningene i pakningsvedlegget, og fått det som står der... Av og til lønner det seg å droppe å lese.

Skrevet

Minipiller (Cerazette, Conludag), p-ring, p-stav, hormonspiral, kobberspiral.

Skrevet

hehe.. Nei det er ikke sånn det er 21:01.. skulle ønske det var sånn, for da var det jo egentlig ikke noe problem. Har gått på p-piller i snart 20 år, og har ikke lest pakningsvedlegget siden jeg begynte på pillen når jeg var 16.

Skrevet

Akkuratt som om det skulle være meg selv.

Har prøvd alle mulige ppiller, minipiller, pring og hormonspiral selv uten hell...

Jeg var hos gynekolog og fikk målt livmora til tross for at jeg ikke har vært gravid eller født barn, og fikk satt inn hormonspiral.

Desverre satt den ikke så godt hos meg, så måtte fjerne igjen, men er absolutt verdt et forsøk.

P-ring gir også mindre av hormonene enn piller, så kan jo prøves om du ønsker.

Lykke til, det er et helvete...

Skrevet

Takk 21:25. Greit å høre det finnes flere av oss... Ikke noe moro. Husker når jeg gikk uten p-piller når jeg skulle bli gravid, føltes det helt herlig, nydelig å slippe å proppe kroppen full av hormorner. Skulle ønske mannen ville bruke kondom, men neida, liten forsåelse fra den kanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...