Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er lang nede etter vårt første forsøk på Rikshospitalet (etter 2 års prøving på egen hånd). Grunnet dårlig sædkvalitet valgte man icsi. Begge lever veldig sunt og jeg har respondert godt på hormoner. Vi er generelt glade, sterke og flinke til å holde humøret oppe. Jeg er 32 han er 28. Jeg fikk ut 7 egg, hvorav 4 ble tatt ut til befruktning (3 var ikke modne). Ingen ble befruktet! Er det noen erfarne i dette gamet som har opplevd lignende. Jeg har grått hele Nordsjøen de siste par dagene og ser fryktelig mørkt på alt.

Samboeren min er også veldig langt nede. Vi har møte med Riksen på tirsdag for å høre evt. hva som kan gjøres neste gang og om det er grunn til å øyne håp. Jeg har aldri skrevet i ett slikt forum før, men er så lei meg at jeg vet ikke opp ned på ting. Jeg har en følelse av at egget mitt og spermien hans bare ikke "går sammen" det finnes vel sjeldne tilfeller av slikt også...:(

Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Jo takk skal du ha. Vi er rådet til å forsøke igjen, og jeg skal ta et valg med hensyn til å endre fra Menopur til Puregon. Menopur fungerte jo i det at jeg fikk ut fine egg, men pga null befruktning, KAN jo et regimebytte pluss større dose falle heldig ut.

Menopur i større dose ville forsåvidt også kunne gi flere egg.

Bare jeg ser en befruktning blir jeg litt lettet tror jeg...

Er jo ikke annet enn å forsøke igjen, men ekstremt nervepirrende.

Takk for støtte!

• 2 uker senere...

Heisann!

Vi har hatt 1 IVF forsøk, fikk ut 4 egg, null ble befruktet... vi var veldig langt nede, og utsatte derfor forsøk 2. Så ble vi gravid på egenhånd, og er nå foreldre til en 8mnd gammel vakker jente :) Så ikke gi opp! Null befruktning trenger ikke bety at dere ikke kan få barn!

Annonse

Hei!

Tusen takk for svar! Det er snillt.

Ja, mange er heldige og oppnår drømmen. Jeg tenker jo at ICSI er steget etter IVF og at man da forsøker tvinge frem en befruktning, når da dette ikke går virker alt så vanskelig. Men vi prøver igjen! Neste forsøk blir august/september

Gratulerer som mamma!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...