Gå til innhold

Hva reagerer gutten min på...tenker og leter og prøver...noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på litt over året. Både jeg og datteren min har laktoseintoleranse så det var ingen bombe at han også fikk det. Magen/avføringen ble bedre når han startet med laktoseredusert kost, men helt bra ble den ikke, og i det siste har det blitt skikkelig ille! Han får voldsomme avføringer, ganske grisete greier, og han blir knallrød og sår det øyeblikket det treffer huden. Han har fullstendig panikk når han blir skiftet på, det virker ekstremt smertefullt, men vi må jo få det gjort - må ofte være to/sitte på han - grusomt for alle :o(

Først tenkte jeg at han var mer følsom for laktose enn oss, og startet med laktosefri diett, uten hell. Da han fikk en superutblåsning etter en smoothie tenkte jeg kanskje det kunne være frukt, og etter at vi kuttet det ble det mye bedre. Men så fikk han plutselig nye utblåsninger tirsdag. Vi fører spise-/drikkeliste for å prøve å få tak i hva dette er, og det eneste utenom det vanlige var gele hos besteforeldrene søndag ettermiddag. Nå er det bedre igjen, men jeg føler jeg leter i blinde? Noen med samme erfaring eller som har gode tips på hva som gir "syre"avføringer?

Ikke så lenge til barnehagestart, jeg skulle så gjerne funnet ut av dette før vi får så mye mindre kontroll på hva han får i seg. Og jeg vil så gjerne ha en gutt som tåler å bli skiftet bleie på, grusomt å se når han har det så vondt. Takk for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å kutte ut melk helt for en liten periode da? Gutten min har både melkeprotein og laktose allergi selv om dette ikke er vanlig. (+ gluten)

Skrevet

virker som dere har prøvd det meste,selv frukt,men hva med å prøve en helt fruktose fri diett, min gutt har fruktose malabsorbsjon,og dette er veeeeldig likt laktose intoleranse, reagerer på samme måte som ved L.I, diare,magekniper,ned i vekt.. and so on.. min gutt gikk i 2 år med diare før en lege ba oss kutte ut ALT som hadde fruktose i seg, derbland. dvs. gele,saft,godteri,frukt,bær,grønnsaker ALT!!

hva med å prøve det.. ?

Å ikke minst,snakk med legen deres!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

hei. vi har slitt veldig med en gutt som har hatt voldsomme utslett i ansiktet og på kroppen. veldig mye forkjølet i vinter. ikke fått noe hjelp fra leger så vi var ganske fortvilet her. alt legen sa, var at vi måtte prøve ut matvarer. hvordan skal en klare det? fikk tips om å gå til naturterapeut og dette har hjelpt oss veldig. vi fikk vite hva vi skulle holde oss unna av matvarer og han har blitt veldig fin. verdt pengene det koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...