Gå til innhold

Til Rose "venter sommerbarn" ang.progesteronstøtte.

Anbefalte innlegg

Hei

Takk for hilsen i tråden min. Jeg begynte å tenke sånn på det du skrev om at jeg må ta progesteronstøtte hvis jeg blir gravid. Jeg har testet positivt og når jeg spurte sykesøsteren om jeg skulle ha mer støtte sa hun nei. Hun sa at når jeg har hatt eggløsning skal kroppen selv produsere det jeg trenger. Jeg er jo tom nå og hvordan skal jeg få tak i det? De er jo reseptbelagt...ble plutselig litt urolig her kjenner jeg...

Har du noen råd?

Fortsetter under...

Hei jenter!

Etter at du skrev d du skrev Rose, så ringte jeg til sykehuset igjen. Sykesøsetra noterte mitt ønske og skulle ta det opp med legen. Det var i går kl.10. De ringte meg tilbake noen timer senere og sa de kunne gi meg 15 kapsler til. Dro da på apoteket og hentet ut så fort jeg kunne;) Det jeg lurer på er om jeg skal ta en hver tredje dag. Dette fordi det står i bruksanvisningen at en frigir progestan for minst tre dager. Da varer jo denne 15 pakken lengre tenkte jeg...eller er det lurt å ta en hver dag nå ettersom det er så tidlig? Hva tror dere?

Uff, ja noe er d å bekymre seg for hele tiden......

Er det Crinone skal du ta 2 stk hver dag tror jeg. Det var det jeg ble foreskrevet av legen på off.sykehus her i Norge i 2006.

Men det siste forsøket fra privatklinikken i Hellas i 2009 tok jeg tot 3 x 200 mg pr dag.Dvs 600 totalt!Hadde absolutt ingen bivirkninger med dette, og jeg ble jo gravid.

Ring igjen tirs og be om mere! Og hold oss oppdatert om hva de sier.

Jeg følger med sjø ;-)

Annonse

Hei igjen:)

Har du vært i Hellas på klinikk, er de gode på IVF der også. Er det nr to du venter på nå ? Kan fastlegen min skrive ut dette? Hun er kjempehyggelig og veldig enkel å ha med å gjøre;) Ringer heller henne hvis det er mulig... Ha en fin lørdagskveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...