Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå må jeg bare innrømme at jeg har kommet i panikkalderen. Hadde egentlig lagt prøving og barneønske bak meg, trodde jeg. Så innhentet alderen meg, og vips begynte kroppen å oppføre seg annerledes.Nærmer meg 44 år, og plutselig en dag var ikke mensen som den pleide. Bare slim tilblandet blod, ikke nok til å bruke bind engang. Forandringen kom helt plutselig, ingen forvarsler på en eventuelt overgangsalder, ikke som jeg hadde forventet ihvertfall. Tok for sikkerhetskyld en test 4 dager etter beregnet mens, riktignok midt på dagen, men den var negativ. Og etter dette har jeg hatt mye mensmurringer, brystspenninger, hodepine, lett kvalme i perioder. Nærmer meg nå en mensperiode, venter med spenning om den er normal. Plutselig var jeg ikke helt ferdig med et ønske om en atpåklatt, alikevell. Hormonene spiller meg et aldri så lite puss, blitt redd for at toget har gått. Kjenner at tanken på en overgangsalder ikke er så greit alikevell. Men naturen kan en jo ikke styre, håper vell egentlig at jeg har en liten sjangse til å oppleve mirakelet en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...