Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg synes det virker som om de mangler noe i sin oppdragelse og modning. Jeg har vært i middagsselskaper hvor voksne mennesker sitter og plukker ut sopp og paprika av maten fordi de ikke liker det.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg synes det er helt greit at folk ikke liker ting så lenge de ikke sitter og syter over at verten ikke har tatt hensyn til smaken deres
juniorkrabaten Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 syntes det er sykt irriterende, og spesielt irriterende når det er barn til stede rundt bordet i tillegg:)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Det er jo deres egen sak det... Synes ikke man skal måtte tvinge i seg noe for å glede deg i hvert fall:)
solei Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Helt enig...bryr meg ikke. Sytete folk legger en merke til uansett om det er grønnsaker de klager på eller annet. Men noe æsj med bordet hører barna til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Sopp synes jeg ikke er så rart å ikke like.. Det vet jeg om mange som ikke gjør. Men vanlige grønnsaker er det litt rart når man ikke spiser noe av..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Hvis det dreier seg om noen få ting og de plukker det ut diskret, synes jeg det er helt OK. Om de derimot generelt ikke liker grønsaker og kansje til og med sier det høyt så ungene hører det, synes jeg det er så uforskammet og umodent at jeg sansynlig vis ikke inviterer dem på middag flere ganger før de har lovet å oppføre seg skikkelig ved bordet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Det er jo greit å vite, Gytha Ogg. Ha en hyggelig dag du og.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Ikke sant. Jeg lærer barna mine at hvis de ikke liker noe så skal de bare la det ligge igjen på tallerkenen ... og det forventer jeg i grunn at voksne skal klare også
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 Her få ikke en gang ungene lov til å si "liker ikke" ved bordet, og de må spise litt av alt. Det synes jeg voksne også bør klare.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har latt være å spise kjøtt som var rødt i midten, fordi jeg var gravid, men ellers gjør jeg ikke sånt. Jeg synes ikke sopp er det mest fantastiske jeg vet, men når jeg er borte, spiser jeg det selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Vi hadde i en lang periode alvorlige problemer med mat og eldstemann og kan derfor ikke under noen omstendighet ta sjansen på å tvinge ham til noe angående mat ... og etter å ha lært en del om barn og mat så skjønner jeg ikke at folk tør å gjøre det. Men så er nok jeg veldig preget av det å ha opplevd et barn med spisevegring da.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 Så merkelig svar, Gytha. Hvis du er invitert til meg på middag, og jeg har gjort mitt beste, og laget en god rett, så gidder ikke du å anstrenge deg for å glede meg ved å spise opp maten?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 Dette var vel strengt tatt en helt annen diskusjon. Hi
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 At det er en eller annen grønsak noen ikke liker, er sikkert vanlig, og det er ikke alle grønnsaker jeg syns smaker like bra, men får jeg det servert så spiser jeg det. Men ei jeg kjenner, nekter å spise NOE grønnsaker utenom mais. Vet ikke en gang om hun har prøvd å smakt det en gang. Hvis vi er så uheldig å glemme at hun ikke spiser grønsaker og. f.eks tilbyr henne gulerøtter og dip, blir hun driiitsur for at vi ikke respekterer henne. Har jo prøvd å forklare henne at det er ikke sikkert hun syns det er stygt hvis hun bare prøver å smake bittelitt, men hun blir bare forbanna, så da må vi bare la være. Hvordan hun skal lære sine barn å spise grønnsaker, det er jeg spent på. At man ikke liker noe, er greit, men å nekte å prøvesmake på noe bare fordi det er grønnsaker det syns jeg er litt barnslig. Det skal legges til at hun "bare" er 20 år da, og barnløs.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Hvorfor gleder det deg at jeg tar munnen full av noe jeg synes er ekkelt?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Pass deg, du har munnen full av en tunge som er så giftig, at du ville ha dødd av blodforgiftning om du beit deg i den!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Det er synd for dem. Grønnsaker er bra for kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå