Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har ei jente på litt over 2 år som har fått ørebetennelse. Igjen. Tidligere har hun fått antibiotika ved et par anledninger. Da har vi fått høre at det ikke egentlig trengs når man han ørebetennelse. Nå har hun fått det igjen og har veldig vondt. Gråter masse og sover masse. Hadde dere kontaktet lege for å få medisiner eller hadde dere latt være? Jeg har tidligere sjekket ut at det ikke er noe spesielt galt med ørene siden hun virker som hun lett blir irritert i ørene og oftere har ørebetennelse enn andre.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Har du sjekket om hun har vann i mellomøret? Om hun har dette så kan dette føre til gjentatte betennelser. Om det er det som er problemet så ville jeg forhørt meg om muligheten til å få operert inn dren slik at ikke ørebetennelsene vil gi henne nedsatt hørsel (det kan det gjøre). Men du har rett i at antibiotika ikke hjelper, men om hun har vært så mye plaget så ville jeg kanskje ringt legevakten og snakket med dem.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Antibiotika hjelper mot ørebetennelsen, men ikke om det er gått hull på trommehinnen. Beklager om jeg ordla meg feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå