Gå til innhold

Dere som har erfaring med vw caravelle som familiebil...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har bare en, men vi eeeelsker den! bare å kjøre vogna rett inn, stappe den full med sykler og alskens. Men det er trangt med fire bak.. Og med bilsetene i tillegg, så blir det en veldig tynn person du må ha bak :)

Hadde sånn da ungene var litt mindre. Veldig grei å få vogna inn, fikk med oss mye baki. MEN, et stort MEN...vi hadde to barneseter, og det var et helvete å få den som skulle sitte innerst inn....krabbe over barnesete, bare noe krøll. En vinglemus på veien på vinteren også :( Men en god sommer, vår og høst bil da. Ville ikke hatt en sånn igjen med små barn som sitter i barnesete

Vi har Caravelle og den er helt super, men i motsetningen til de som har svart over, har vi en 8-seter. Det er da 2+3+3 seter. Den midterste raden er 2-delt; to seter innerst som henger sammen, og et enkelt sete ytterst. Dette ytterste setet må vippes frem for å komme inn på bakerste rad og kan også enkelt taes ut og settes inn ved behov.

Vi har per dags dato ei på 19mnd og en gutt på 11år. Jentungen sitter bak førersetet og guttungen har lagt sin elsk på hele den bakerste raden :)

Vi venter også en til, og planen er å ha de to barnesetene på den midterste raden ved siden av hverandre.

Selv med så mange sitteplasser er det god plass i bagasjen, og vi har en kort Caravelle. Om du ønsker enda bedre bagasjeplass, kan dere gå for en lang utgave. Den er 47cm lengre.

Utover all den gode plassen er det også en bil som er veldig komfortabel å kjøre og man sitter høyt og har god oversikt. Den er ikke så verst på vinterføre heller. Har ikke møtt på noen problemer enda.

Du kan lese en anmeldelse av bilen her: http://www.tv2underholdning.no/broom/volkswagen/transporter/1991-2003/

Om du vurderer Caravelle, ville jeg absolutt gått for en med mange seter. Det tar fem minutter å sette inn eller ta ut et sete eller en rad, alt etter behov og da får du det beste fra begge verdener.

Lykke til!

Mr. Perfect

Tusen takk for fine svar. Har sett på dem med 2+3+3 seter, synes det passer best for vår familie. Mine små er alle så små at de bruker bilseter, ble litt skeptisk da jeg så at noen syntes det var plundrete å feste ungene i bilstolene. Har nå en vanlig personbil, og det er med nød og neppe jeg får plass til to bakovervendte og en framovervendt bilstol. Tenkte at med en Caravelle kan barna og jeg gå inn i bilen, for så å lukke døren, og feste en og en, uten å måtte ha øyne i nakken for å følge med at de to som må vente ikke løper ut i trafikken.

Jeg vurderer også å kjøpe Caravelle med firehjulstrekk, da blir den sikkert bra på vinterføre. Men er litt skeptisk til hvordan det blir å parkere en så stor bil? Og hvordan er det å kommunisere med barna som sitter på bakerste seterad når det er tre seterader, må man rope?

Tror også det finnes Caraveller med bakdører på begge sider, det anbefales! Ikke noe problem å parkere. Den er faktisk ikke mye større enn en stasjonsvogn (ta målebåndet og sjekk ;-) og du sitter høyere og har bedre oversikt. Men tren deg på å rygge etter speilene, det burde egentlig alle gjøre ;-) Da går ting mye smidigere...

Tja, det er vel litt boks-lyd i en så stor bil, så kommunikasjonen med bakerste rad er ikke verdens beste, men helt problemfritt mener jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...