Gå til innhold

Hvor lang tid tar deres vaskeprogram? (på vaskemaskinen) samme som anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvilket program jeg skal bruke på vaskemaskinen vår...

Det ene tar 2 timer og et annet tar bare 1 time...

Jeg pleier da å ta det lengste så jeg er sikker på at det blir rent. Men er det vanlig at en vanlig 40-vask tar 2 timer?

Blir så usikker på om det andre programmet bare er til klær som ikke er så møkkete liksom?! Men er jo unødvendig å vaske i stykker klærne også da!

HAr jo mange forskjellige programmer, men det er nå disse to det står mellom når det gjelder vanlig 40 graders vask.

Fortsetter under...

Skrevet

PÅ 40 graders tar jeg ofte det korte programmet hvis det er mine dongeribukser og sånn, er jo igrunn ikke så skittent,

Det lange hvis det er ungenes tøy med grønske o.l =)

Skrevet

Det vanlige 40-programmet tar litt over to timer, da er det skikkelig forvask, hovedvask, skyll og sentrifugering.

Har også et hurtigprogram som tar ca en time, det er ikke så god hverken for- eller hovedvask og det sentrifugerer kortere og med mindre omdreininger pr min.

Jeg bruker som regel det lange programmet, for det er jeg sikker på at skyller skikkelig også (vi har litt ømfintlig atopisk hud her i huset), men jeg bruker hurtigprogrammet når det er noe jeg bare skal skylle gjennom uten at det er veldig møkkete.

Skrevet

Ok- da blir det vel å fortsette med det som tar 2 timer.

Men jeg blir ikke klok på maskinen egentlig.... Det er nemlig en egen knapp for forvask som jeg kan trykke på. Hvis jeg gjør det så tar det noen min. ekstra uansett program.

Men både når jeg kjører det lange på 2 timer og det korte på 1 time så ser jeg at maskinen tar vaskepulver fra kammeret for forvask også!

Altså da er det vel med forvask på begge de programmene også?

Har ikke pulver i det kammeret til vanlig, men ser jo at det kommer vann opp i det uansett program.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...