Gå til innhold

noen som får betalt mellomlegget for foreldrepenger fra arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, min arbeidsgiver gjør det. I praksis betaler de ut hele lønnen, så får de pengene direkte fra NAV. Jeg har fastlønn.

Jeg tror det er ganske vanlig å dekke mellomlegget i de bransjene man ofte tjener mer enn 6 G. Jeg jobber innen oljebransjen og der tror jeg så og si alle gjør det - ellers ville de ikke vært konkurransedyktige. Vet også at staten gjør det - og lurer på om det gjøres i kommunene også - selv om det i praksis ikke er så forferdelig mange som tjener over 6 G der.

Annonse

Både jeg og samboeren min fikk det. Vi har begge fastlønn + tillegg for overtid og vakt. De regnet ut et gjennomsnitt for de variable tilleggene. Vi er begge ansatt i staten. Jeg tjener bare såvidt over 6G, så for meg utgjorde ikke det så forferdelig mye - men noen kroner ble det jo. Samboeren min tjener ganske mye mer, så han ville tapt mye penger hvis han ikke hadde fått utbetalt det over 6G.

Samboeren min fant etterhvert ut at han hadde en gullkantet avtale som han ikke hadde ant noe om! Vi hadde valgt 80% dekning, men han fikk likevel utbetalt 100% lønn i sine tre permisjonsmåneder!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...