Gå til innhold

Slipw og male gammel trapp, klarer jeg det selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå kjøpt oss hus, og mye må gjøres. Tenkte gjøre mest mulig selv, for å spare inn penger der, for å heller bruke på drømmebadet :) Hvor vanskelig er det å få det pent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No veit eg ikkje korleis trappa seg ut, men sliping og maling/lakking av trapp er ikkje serleg hokkuspokkus. Så det vil du nok klare fint sjølv:)

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvordan trappen ser ut i utgangspunktet... Er den malt fra før? eller lakket eller...? Om det trengs maskin så er det veeeldig tungt, og vanskelig. (Da tenker jeg ikke på en liten håndpussemaskin altså, men en trappesliper...) om det bare er å pusse litt, er det no problemo =)

Skrevet

Det er en sånn gammel trapp uten mellomrom mellom trappetrinn, men litt sving opp til 2 etg liksom. Det er lakket pr idag. Skal se litt på den imorgen om det egentlig trenger å slipes, om det er mye hakk etc.

For planen med trappet, uansett hvor upraktisk det er, skal den males helt hvit. Må jeg egentlig pusse den da? Om det ikke er helt vilt med hakk og riper etc..? kan jeg slippe unna med grunning og male?

Skrevet

Hvis den er lakket, må den hvertfall mattes med enten sammiakk eller sandpapir (for at grunningen skal henge)

Om den skal males, må du sørge for å kjøpe maling beregnet på gulv! Og hvis du pusser den ned, må det ny kvistlakk før du maler =)

Skrevet

Jeg ville anbefale å velge en annen farge en hvit i trappen. All skitten syns med en gang og alle hakk som evt. måtte komme kommer veldig godt frem.

Vi har hvit trapp her, det er pent å se på, men ikke spesielt praktisk. Så den blir grå når jeg får orket til å pusse den. Det er nemlig teppebrikker i den også, og limet der må jeg slipe før jeg maler på nytt.

Tror nok du klarer det selv ja :)

Skrevet

Jeg vet det er kjempe upraktisk men er jo så fint :) Gulvene skal oljes med litt sån hvit olje, men at man ser kvist ol igjennom. Veggene lys grå og tenkte da hvit trapp. Skal vurdere lys grå, men det meste syns del der også?! :)

Skrevet

Du kan fint gjøre det selv, men grunnarbeidet er viktig!

- Vask først med husvask eller kraftvask

- Puss lett ned m sandpapir (trenger ikke maskin, men går fortere)

- Tørk vekk, støvsug støvet

-Sparkle hakk, puss igjen og klar til grunning

-2-3 strøk m feks 3 stjernes gulvmaling

Husk at det må herdes noen uker før dere går m stilettheler e.l :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...