Gå til innhold

Når kan man bli gravid igjen etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nettopp vært igjenom et haste keisersnitt og fikk følgende beskjed.

Det må helst gå minst 25månder ifra keisersnitt til neste fødsel. Altså jeg kan begynne å prøve på å bli gravid etter 12-13månder fordi det tar gjærne noen månder før man blir gravid, også går man jo gravid i 9månder å vips er 25månder plutseligg gått:) Dette er fordi at livmoren skal være helt leget og tåle en fødsel.

Jeg har "bikinisnitt", som er det vanligste. Jeg fikk beskjed fra gyn på sykehuset at jeg burde vente ett år med å bli gravid. Men et av de store sykehusene i Oslo, jeg husker ikke hvilket, skrev på sine hjemmesider at man bare burde vente fire måneder...

Nå har du tydeligvis ikke et bikinisnitt, og det kan være andre retningslinjer for ditt arr (det er det f.eks. mtp neste forløsning). Jeg ville snakket med en gynekolog om dette - IKKE en jordmor eller en fastlege!

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hadde hastesnitt på Haukeland og ingen sa noe om at vi burde vente... men fikk jo ikke noe info om noe slag i det hele tatt der, de var jo så underbemannet at jeg ikke fikk samtale engang. jaja, er 14 mnd siden nå og enda ikke gravid, så regner med jeg er trygg om det skulle skje nå hehe.

• 1 måned senere...

Annonse

Hadde ks i vinter på ullevål, spurte flere på føden, (både lege, kirurgen og jordmødre) om det var noe restriksjoner på når å bli gravid igjen, men fikk bedskjed om at det var det ikke!!!!!

Jeg har bikinisnitt sånn tilfelle det har noe betydning!!!?

Hva med å ringe en gyno/ sykehuset å høre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...