bokblomst Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg er 5-6 uker på vei, men har omtrent ingen symptomer. Jeg var veldig sulten for et par uker siden, men det har gitt seg. Nå har jeg bare litt vondt i brystene av og til, og det murrer litt i magen til tider. Ellers er det ingenting! Jeg er så redd for at det er noe galt (dette er min første, og derfor er alt helt nytt), at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten min. Det er ikke noen grunn til at det ikke skal gå bra, jeg er både ung og frisk, men likevel er jeg kjemperedd for at det skal være et tomt egg, et dødt embryo eller at jeg kommer til å få en SA eller MA. Er det vanlig å ikke ha symptomer når man er 5-6 uker på vei? Jeg vet jo at alle graviditeter er forskjellige, men jeg klarer ikke slutte å bekymre meg...
BITO Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 ALT er vanlig!!! Jeg hadde absolutt INGEN symptomer med min 1. INGEN som helst kvalme, ingen ømme bryst, INGENTING på veldig veldig lenge! Ikke før jeg var ihvertfall over 20 uker da den forhatte halsbrann og hemorroider meldte sin ankomst! Hadde ikke den mest aktive babyen heller så følte det var ALTFOR lite bevegelser der inni! Han er nå en nydelig prins på 1 1/2 år:D Nå er jeg gravid igjen (7+1). Litt mer kvalme og ømme bryst, men ikke noe plagsomt! Har faktisk vært på UL i dag og sett + hørt ett bankende hjerte, så so far so good! Men jeg er IKKE blant de som koser meg med svangerskapet! Jeg synes det hele er en endeløs tid full av bekymringer!! Tror helt sikkert du kan ta det med ro og at alt er bra, men bestill deg en tidlig UL privat hvis det kan hjelpe deg! Jeg gjorde det med min 1. bare for å få bekreftet at det var noe der og at det var liv! Da tok jeg en UL i uke12. Nå fikk jeg tidlig UL fordi jeg bor i utlandet og det er prosedyren her! MASSE LYKKE TIL:) Klem
Nic0 Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Kven skal eg ta kontakt med for tidlig ultralyd? Jordmor? Privat legesenter? Kva kostar det?
bokblomst Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2010 Tuuuusen takk! Så godt å høre! Blir bare så bekymret når det føles ut som om jeg er den eneste uten symptomer Gratulerer så mye med den nye skatten! Fantastisk! Har tenkt på å bestille en privat UL, kanskje det kan hjelpe på å roe meg ned... Tusen takk for svar, og masse lykke til videre! Klem <3
bokblomst Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2010 Hvis du googler privat ultralyd + hjembyen din får du nok noen treff. Her i Oslo koster det vel 700-1400 av det jeg har sett...
BITO Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Jeg bestilte privat (Volvat). Tror jeg betalte 900-1000kr. Noe sånt. Var vel verdt pengene synes jeg!!
bokblomst Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2010 Hehe, dagen etter jeg skrev dette innlegget kom det flere symptomer... Nå er jeg uggen (ikke direkte kvalm), har mistet matlysten, svimmel, treg mage... "Fint"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå