Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hvordan få tispa til å si skikkelig ifra til hannene at hun ikke vil bli humpa på??!! Tispa mi er kommet seg gjennom første løpetid, men i møte med andre hannhunder tar hun halen mellom bena og gjemmer seg mens de prøver å humpe på henne. Det er tydelig at hun ikke ønsker dette, men hun sier ikke ordentlig ifra. Hva kan jeg som eier gjøre for at hun skal lære seg dette? Fikk nemlig kjeft idag av en hundeeier med en hannhund som var helt gal etter henne. Bikkja hennes ble da helt gal i hodet sa hun, og det var umulig for henne å få han unna henne når tispa ikke sier ifra selv. Hun ble dritforbanna og kjefta som fy.. off ble skikkelig lei meg jeg vet ikke hvorfor tispa mi ikke sier ifra.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Det er ikke noe galt med tispa di, hu er bare ikke så veldig dominerende og sjefete. Har hatt samme problemet med min kastrerte hannhund, mange som vil humpe på ham uten at han ga beskjed. Roste så godt jeg kunne de gangene han viste tegn til å trekke seg unna eller "gi beskjed". Det tok tid, men det ga utbytte. Bortsett fra det, må du som hundeeier prøve å unngå situasjoner der det er stor fare for at tispa kommer i den situasjonen, evt trekk henne bort når dette skjer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Oki det her skjer når vi er i hundeparker. Er alltid et par hannhunder som skal humpe på henne. Så da må vi vel kanskje holde oss unna slike parker da? håper at hun ville lære seg dette med tid. Hun koser seg alltid og leker med andre hunder i disse parkene, men det dukker alltid opp en eller annen humper. Før løpetiden hun vært ganske bestemt, sjefete og prøver å dominere så jeg er overrasket over at etter løpetiden så er hun totalt forandret. H.I
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Kan kanskje prøve å ta bort/ned hannhundene når de begynner, slik at hun ser at det ikke er ok det de gjør? At du prøver å være litt sjefete og ber de andre hundeeierne ta bort hannhunden sin?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Det er nettopp det jeg har gjort hele tiden, og derfor tror jeg at hun er vant med at jeg ordner opp for henne. Fikk tips av noen om at dette måtte jeg slutte med for ellers lærte bikkja aldri å si fra selv. Så er redd for at jeg har gjort noe galt men hun kommer alltid mellom bena mine og gjemmer seg og jeg har hjulpet henne. Men i det siste har jeg prøvd å latt henne ta styringen selv, men det funker ikke Off tenk om det er min feil at hun er blitt sånn men heldigvis er det ikke alle hannhunder som driver å jokker på henne da. Hun har to faste lekevenner som er hanner og de har aldri jokket på henne. Men så kan vi møte en helt fremmed hannhund som jokker med en gang. H.I
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 du gjør helt riktig, du viser at det er du som tar kontroll og ansvar, du får mer tillitt av hunden. Hvorfor lære henne å "ta igjen" med andre hunder? Dette kan raskt eskalere seg til i verste fall gå over til pøbelfakter ovenfor andre hunder, at hun utagerer mot andre, jeg sier ikke at det vil skje, men det kan hende. Synes det er bedre med en hund som er underdannig andre hunder og stoler på at eier vil beskytte henne så hun ikke er nødt ta saken i egne poter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå