Gå til innhold

Gravid igjen 6 mnd etter fødsel?

pusejenta2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

D gå helt fint d:) Jeg har 15 mnd mellom nr 1 og nr 2, dvs. at førstemann var 6 mnd da jeg ble gravid. Planlagt, fullammet, men hadde fått tilbake mensen.. Nå venter jeg nr. 3. Ble gravid da nr. 2 var 6 mnd selv om jeg fullammet bortimot 20 ganger i døgnet (ammet førstemann litt i tillegg),og jeg ikke hadde fått tilbake mensen.Dette var ikke like planlagt som nr. 2,lillejenta vår kommer 6 mnd før vi egentlig hadde tenkt,men en stor glede uansett:)

Annonse

Ingen problem å bli gravid her heller. Ble det etter 7 måneder, uten at mensen kom tilbake først. Sluttet å amme et par måneder etter dette. Jeg slutta på grunn av at jeg var så sliten. Både graviditet og amming kan tappe en for krefter. Jordmor støttet meg i avgjørelsen, og sa at det var viktig å ta hensyn til kroppen i og med at jeg nå var gravid igjen.

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Gurimalla! Hvordan har dere klart alt dette? Jeg ble gravid da Vesla var 8 mnd. og er nå ca 10 uker på vei. Er så sliten om dagene at jeg så vidt henger sammen. Ikke så veldig kvalm, men helt sykt sliten. Men men. Livet er jo herlig og jeg bare gleder meg.

Det jeg lurte på var angående vitaminer/sporstoffer/oljer mht amming pluss baby i magen. Skal man ta gravid tilskudd? Eller gravid og ammetilskudd? ..eller blir det for mye? Det er jo viktig at begge får det de trenger.

Noen som vet noe om det?

• 3 uker senere...

Jeg tok ingen tilskudd,men jeg var generelt opptatt av at jeg skulle få i meg nok av diverse grønnsaker og proteiner osv.

Jeg hadde nok likevel hatt godt av tilskudd etter fødselen med nr. 2, da jeg ammet begge i 6 mnd. Da bodde vi i tillegg i litt varmere himmelstrøk,så jeg slet med å få i meg nok væske og var mye dehydrert. Ammet da minstefrøken mye på natta. Alt går,men til slutt måtte jeg se min egen begrensning og derfor måtte storesøster slutte med pupp. Men hun fikk pupp til hun var 21 mnd. Rett før hun sluttet med pupp ble jeg gravid.Jeg ble ikke klar over dette før en stund senere. Litt morsomt å tenke på i ettertid at jeg ammet to barn kombinert med å være gravid,hehe.Høres jo helt sprøtt ut.

Annonse

Jeg ville gjerne bli gravid kjapt etter forrige fødsel, da vi ville ha våre to siste tett. Men det gikk ikke. Så lenge jeg ammet så ble det ikke noe dreis på syklusene mine, og jeg ville ikke slutte å amme før hun var året. Så da måtte jeg vente da. Men etter jeg slutta å amme henne, så gikk det 3 mnd og spiren satt. Så det blir 2 år mellom våre siste, og ikke ett år som vi ønska men men :)

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg var gravid igjen 2,5 mnd etter fødsel, på cerazette, fullamming og nesten ikke sex. Hadde fått tilbake mensen da, den fikk jeg tilbake etter 6 uker, men det ble med den ene mensen for den neste kom ikke... Litt morsomt i grunn, vi hadde tenkt å sette strek ved nr 4. Nå er nr 5 på vei. Ikke problem både å amme og være gravid samtidig, men helsesøster sa jeg må være nøye med kostholdet så ikke jeg blir helt tappa for næringsstoffer selv.

Det er fullt mulig ja ;) Men ska jo litt mere til for å klaffe som jo det jo ellers å gjør.. Hehehehehe.... :P

En er jo meget fruktbar like etter en fødsel å selv om en ikke har kommet i sin faste syklus må huske :) Flere som har trodd på amming som prevensjon men fått seg en suprise kan en si.... :)

LYKKE TIL, er selv gravid med nummer tre mens minste tupp er nettopp blitt 1 år å gleeeeeeeeeeeeeeder oss til å få et nytt sjarmtroll :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...