Gå til innhold

Dere som fullpumper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet dere mengden dere skal gi hver gang?

Jeg sliter skikkelig med ammingen, men har en god del melk, så vil prøve pumping, men vet jo ikke hvor mye jeg skal gi.. Har gitt 30ml hver tredje time, men merker at hun fortsatt er sulten på mere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer han på hvor gamel barnet er. De skal ha ca 15% av kroppsvekten sin i døgnet.

Skrevet

30 ml er jo ingenting. Ville i hvert fall ha doblet om hun er nyfødt, er hun litt eldre ville jeg gitt mye mer.

Når min fikk flaske første gang var hun knapt 2 mnd og slukte 120 ml...

Skrevet

Var de på sykehuset som sa at vi skulle gi 30ml.. Hun er nå 14dager, til nå har hun fått litt pupp, også har jeg gitt 30ml på kopp, har jo merket at det var for lite selv og, så har gitt henne 40ml de siste dagene.

Men skal regne ut med kroppsvekten.. :)

Hi

Skrevet

Min datter er prematurfødt (10uker før termin kom hun), og hun får tilsammen 300ml om dagen (fordelt på 8 måltider), og det er jo mer enn din (fullbårne?) datter får...

Min datter øker ihvertfall dag for dag nesten:) Så tror du kan gi mye mer.

Skrevet

Gratulerer med barnet! Det er strevsomt med denne ammingen i starten - men flott at du har mye melk! Mitt tips er at du tilbyr kopp til hun ikke vil ha mere - så viser hun deg selv omtrent hvor mye hun vil ha til måltidene sine.

Ellers er Ca 150 ml pr kilo i døgnet en grei tommelfingerregel. Er hun 4 kg blir det altså ca 600 ml i døgnet, delt på 8 måltider = 75 ml pr måltid.

Men, dette varierer fra barn til barn. Jeg har ikke fått mine to til å drikke så mye tross rikelig tilbud om mat, likevel har de vokst fint. Mine vil spise ofte og lite, mens andre tar større måltider og spiser sjeldnere. Dere finner en rytme etter hvert.

Det er jo en stund siden du skrev innlegget ditt, så du har forhåpentligvis funnet ut av det allerede. Trenger du råd om pumping, er det bare å spørre. Vi er flere her inne som har en del fartstid ved pumpene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...