Gå til innhold

biting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en gutt i barnehagen til jenta mi som er så fæl til å bite. Hun kommer hjem hver dag med et nytt bite-blåmerke. Jeg telte nå, og hun har åtte store blåmerker/bitemerker på kroppen.

Jeg fortsår at det er vanskelig for de å barnehagen og sørge for at dette aldri skjer. Men er jeg vanskelig når jeg mener at så mye biting er uholdbart? At de burde passe på bedre? (det er ikke bare mitt barn som blir bitt av denne gutten, men stort sett alle de andre barna også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er IKKE akseptabelt!!! Et bitemerke i ny og ne opplever nok de fleste barn, men ÅTTE merker fra samme unge, det går virkelig ikke an!

Er det så ille så er det faktisk nødvendig at denne ungen blir fotfulgt av en voksen HELE tiden til dette går over! Jeg hadde laget et rabalder uten like hvis mitt barn ble mishandlet på denne måten.

Skrevet

Jobber selv i bhg og på en småbarns avd. der biting ofte skjer. Det er ikke til å unngå, men bhg kan sette igang tiltak. Har selv vært med på det, da ett barn ble mye bitt av de andre barna.

Vi hadde alltid ett øye på det barnet som ble bitt, pga det alltid var av forskjellige. Det hjalp hos oss.

Så mitt råd er å ta en prat med primær kontakten din eller ped.leder på ditt barns avd. og finn ut en løsning. For barna skal være trygge i bhg.

Litt biting nå og da kommer man ikke utenom, men barna skal slippe å komme hjem med så mange bitemerker.

Håper dere finner en løsning på dette.

Skrevet

huff,skjønner at du blir frustrert og skuffet over barnehagen!

Jeg jobber på en småbarnsavdeling hvor vi har en biter..Han er altså så besatt av å bite andre barn at han rister..Det ble et stort problem,så vi måtte bytte på å fotfølge gutten hele dagen! Utrolig slitsomt for både oss og gutten,men det har blitt mye bedre:)

har dukket opp andre ting som dytting,luggind og kloring også:( Prøver å være på vakt hele tiden ,men det er utrolig fort gjort!

værste jeg veit er å fortelle foreldrene når de henter barnet sitt,at de har blitt bitt i dag!!!! Ser skuffelsen i ansiktet dems,skjønner dere godt,det er jo det kjæreste dere har som dere leverer fra dere i barnehagen hver dag! har selv en sønn i en annen barnehage og jeg blir også veldig lei meg hver gang han blir bitt,men samtidlig veit jeg fra der jeg jobber at det er så utrolig fort gjort..Uansett hvor bra en barnehage er,så skjer det.

men når det har skjedd 8 ganger på rad,ville jeg forlange at de begynner å gjøre noe med saken!

Skrevet

Når en unge er så besatt av biting at han rister, DA begynner jeg å lure.... Hva gjør foreldrene med dette, for dere sier vel at barnet deres er en biter?

Heldigvis har aldri mine barn blitt bitt, de er skolebarn nå. Men jeg tror nesten jeg hadde vært ustabil nok til å tydd til fysisk avstraffelse om jeg visste hvilken unge som hadde bitt ungen min!

Skrevet

Jeg er ikke hun som skrev det innlegget, men jeg jobber i barnehage.

Ja, vi sier at barnet biter.

Vi kan derimot ikke si hvem som er bitt/hvilke barn.

Pga av taushetsplikt, ikke skruller som deg.

Skrevet

Som hun over sier,har vi ikke lov å fotelle foreldrene til de barna som blir bitt,hvilket barn det er! Vi har taushetsplikt..

men vi informerer foreldrene til den ungen som biter...er jo igrunn lite de får gjort med det da.

Skrevet

Det har heller ikke bare skjedd åtte ganger, men kanskje 20-30. Men per i dag har hun åtte bitemerker. Hun er tre år og har gått der i to år, og denne gutten har bitt siden hun begynte. Men det har vært type en gang annenhver mnd. Og så har det bare tatt helt av siste ukene. Barnehagen sier aldri noe heller. Vi oppdager det stort sett når vi skal kle av henne når hun skal legge seg. Eneste gangen de har sagt fra var da hun hadde et stort bitemerke i ansiktet. Jeg kommer til å ta det opp med dem i neste uke, og håper på at de vil forsøke å gjøre noe med det. Hittil har de bare "unskyldt" med at han henger litt etter språkmessig, og biter når han blir frustrert. Og det er forståelig og normalt det. Men jeg syns de kunne satt i gang et slags tiltak, passe ekstra på ham e.l. for å beskytte de andre barna. Det er jo vondt å bli bitt!

hi

Skrevet

det er jenta selv som forteller hvilken unge det er som biter henne. Og det stemmer nok, for stort sett alltid når vi henter så er det en eller annen unge som gråter fordi denne gutten har gjort noe. Jeg føler ikke noe sinne overfor denne gutten, det er nå bare sånn at noen barn biter. Men jeg syns de kunne forsøke å passe på litt bedre.

hi

Skrevet

Det er ikke forståelig og normalt at han blir unskyldt med biting pga dårlig språk. Bhg har et ansvar da bitemerker som går gjennom huden er mye værre enn mye annet unger finner på. Jeg hadde sagt fra til bhg at du forventer at tiltak blir iverksatt umiddelbart.

Vi hadde også en slik gutt i bhg og gud så deilig det ble når han sluttet. Jeg vet jeg er slem nå, men samtlige unger fikk en bedre hverdag når han byttet bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...