Gå til innhold

Hjelp meg (samlivsbrudd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det til at mannen flytter. Mye av grunnen er at jeg er drittlei av at det er jobben hans som gjelder. Han er mye borte, og ofrer alt for jobben. Han er lite interessert i barn og hjem, og gjør minimalt her hjemme. Når han har ungene når jeg er på jobb (annenhver helg), gjør han ingenting med dem. Mange ganger har dem ikke kledd seg engang, og dette er på ettermiddagen. Ikke er de vasket eller stelt heller. De er skjelden ute, han lager ikke middag til dem. Middagsmenyen, de gangene de får det, består stort sett av kjøpepizza.

Men nå plutselig, når vi skal gå fra hverandre, ja da kommer han og krever barna 50/50. Hvorfor? Kan han det? Jadda, jeg vet han er barnas far, men han er overhodet ikke en veldig god omsorgsperson. Barna er 2 og 4 år. Jeg er kjemperedd for at han skal få det, da jeg vet at de har det mye bedre hos meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt advokat og be om bistand, bestill time til familierådgivning noe som er obligatorisk siden dere har små barn sammen og skal skille lag.

Det ordner seg nok! Retten kan ikke dømme 50/50!

Skrevet

Kan de ikke? Huff, jeg håper virkelig ikke det. Har så vondt i magen nå.

Skrevet

Jeg mistenker at det er pga penger (bidrag) at han vil ha de 50%, jeg ser ingen annen grunn til det, da han er minimalt opptatt av ungene i det daglige.

HI

Skrevet

Det er IKKE riktig at retten ikke kan idømme 50/50.

For det første er det en lovendring på gang nå, som eksplisitt sier at man kan idømme 50/50.

For det andre har dette vært praktisert i retten i lang tid allerede. Det som skjer, er at en av foreldrene idømmes fast bosted, og så får den andre idømt samvær tilsvarende 50%.

Mange fedre som "plutselig" får 50% omsorg, endrer nærmest personlighet og tar skikkelig ansvar når de først får sjansen. Det ser jeg nærmest daglig i jobben min.

Uansett må dere til familievernkontoret og bestille mekling. Lykke til!

//Advokat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...