Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 3,5 mnd,og drikker 1,2-1,4 mme i døgnet,helsesøster sa vi kunne starte å innføre grøt en ukes tid før han blir 4 mnd.

Noen av dere som starta før 4 mnd og hvordan reagerte magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 3,5 mnd og vi prøvde med grøt for første gang i går kveld. Det ble ca 5-6 skjeer bare, men hun likte det, spiste alt og jeg har ikke merka noen reaksjon på magen enda. De siste 14 dagene har vi gitt tynn velling til kveldsmaten (1 ts grøtpulver til MME av 150 - 180 ml vann), det har kanskje gjort at starten ble litt mykere?

Jeg har uansett blitt anbefalt å ha litt malt i vannet jeg lager grøten av. Det har vi også brukt i ei av flaskene (helst på kvelden) før.

Skrevet

men de første grøtene skal vel lages med mme?hvertfall den maisgrøten vi har prøvd. Han har fått tre fire tskjeer midt på dagen noen dager nå og har ikke reagert,men kvier meg litt for å gi en hel smaksporsjon..

Så du har altså hatt litt grøtpulver oppi flaska? kanskje prøve det da også...og som du sier litt malt

Skrevet

Ja, jeg bruker MME. Kunne lett oppfattes feil det jeg skreiv ser jeg nå. Vannet som jeg blander MME og grøtpulver i bruker jeg også malt i. Det blir ei salig blanding til slutt. :-p

I kveld har jeg litt lyst til å gi ho grøt til ho selv sier stopp, men det er kanskje litt lurt å begrense det likevel. Har heldigvis noen timer på å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Ho drikker i hvertfall voldsomt med MME for tida og for å komme ned mot literen igjen så må det nok mer grøt/velling til.

Skrevet

Jeg startet med velling 1 ukes tid før han fikk smake på grøt. Vellingen fikk han på kveldsflaska. Sønnen min drakk også mye MME rett før han ble 4 måneder.

Skrevet

han får nå seks sju små skjeer med grøt en gang om dagen,men har veldig lyst på mer,men jeg tør liksom ikke.

Hvor ofte fikk de i begynnelsen?

Skrevet

Jeg ga et lite måltid hver dag. Lagde av 30 ml og økte gradvis til full posjon iløpet av 3 uker. Men hører noen gir full porsjon før, men min sønn var ikke så ivrig på grøten de første dagene.

Skrevet

vi måtte begynne med grøt litt før 4 mnd alder pga lav vekt. hun var litt skeptisk i starten, men etter to dager vente hun seg til det. etter enda noen dager begynnte vi å mose poteter/gulrot/kålrot/broccoli ol, og det sklir virkelig ned på høykant! hun elsker det og er superivrig hver gang jeg setter på henne smekka. magen reagerte ikke i det hele tatt bortsett fra at bæsjen er som voksenbæsj, men den lukter faktisk mindre nå enn da hun bare fikk mm. jeg må berense inntaket hennes, for om hun får spise så mye hun vil så spiser hun til hun kaster opp. jeg gir også alltid pupp før hvert måltid slik at det er melken som skal være hovedmåltidet, men hun spiser forsåvidt like mye uansett om hun får mm eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...