Mammarama=) Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Har nå flere ganger etter å ha trenet (gruppe trening på Elixia) Kommet hjem, og kort tid etter begynner det å flimmre i øyene..Klarer nesten ikke se, og ca 30 min etter kommer en dundrenes hodepine.Da må jeg bare gå rett til sengs.. Og føler meg susen i hode dagen etter , men ikke den samme intense smerten.. Noen andre som har hatt det sånn? Er ikke hver gang jeg trener, men en gang i mnd ca..
Lillemor&Gutta Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Hørtes ut som migrene. Drikker du nok? Både for lite og mat kan utløse det. Jeg kan selv ikke trene hardt for da får jeg migrene med en gang. Lett trening går bra hvis jeg drikker masse. Det du kan gjøre er å ta en ibux når du får denne flimmringa. Det kan stoppe selve hodepinen men ikke den rare følelsen du får enten utpå kvelden/morgenen.
storm i et vannglass Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Høres ut som migrene. -Men kanskje det er lurt å få sjekket blodtrykket?
mirredutt Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Synes også det høres ut som migrene og akkurat sånn har jeg det også. Jeg har stramme muskler i skuldre/nakke og dersom jeg gjør øvelser der jeg må løfte armene mye over hodet, utløser dette migrene. Jeg må også ta av sports-bh rett etter trening, for den klemmer litt på musklene i skuldrene og dette gir meg også hodepine. Ellers er det viktig å drikke mye vann, både før, under og etter trening.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Hvis musklene i skuldre/nakke er spente kan øvelser som har armene over hodet og sit-ups gi hodepine. Husk å tøy nakken/skuldre både før og etter trening. Lær deg styrkeøvelser (feks med strikk) for å trene opp skuldre nakke til å tåle belastninger du gir og ta deg noen turer til fysio for å få massert opp nakken din. Fysio kan lære deg spesifikke forebyggende øvelser.
Mammarama=) Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2010 Hei og takk for svar.. Prøver å drikke litt før trening, og under drikker jeg ca 1 liter vann. Men kanskje ikke nok da jeg drikker endel kaffi i løp av dagen. Blodtrykket mitt er lavt ca 90/60 Sist jeg fikk det hadde jeg hatt litt vondt i nakken dagene før, så kanskje det har noe med saken og gjøre... Utroligt kjedeligt iallefall, trodde trening skulle gjøre meg godt og ikke sengeliggendes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå