Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere den til konfirmasjonen? Har dere måttet gjort noe med den i ettertid - sy ut eller inn osv?

Jeg fikk ikke bunad før ved 20 års alder. Har ikke gjort noe med den gjennom de 8 årene jeg har hatt den. Men hadde jeg fått som 15-åring, så hadde jeg nok måttet bite i gresset og sy ut...hehe. Forandret meg litt fra 15 til 20 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk min til konfirmasjonen. Nå 10år og 2unger etterpå får jeg den på meg helt uten problem! Men jeg mangler fremdeles skjorta for mamma fikk den gode ideen at hun skulle brodere den også, så bunaden min blir ikke så mye brukt. Kan jo ikke det uten skjorte!

Skrevet

Fekk bunad til konfirmasjonen, men den var ikkje pent sydd of var aldri tilpassa til meg. Den sat aldri pent. Dermed gav eg opp heile prosjektet, solgte den til søstera mi og kjøpte meg ein annan sort som blei skikkeleg tilpassa. Den var ferdig då eg var 22 trur eg. No, 6 år, to barn og 25 kg seinare er eg veldig usikker på om eg får den på meg. Hadde den på i fjor men det var ubehageleg og sikkert ikkje veldig pent. Anar ikkje kva eg skal gå med på mandag om eg ikkje får den på meg.

Skrevet

Jeg fikk min vakre Nordtrøndelag-bunad til konfirmasjonen og den måtte jeg legge ut da jeg ble 20, men får den på meg nå igjen etter å ha fått 2 barn så jeg er fornøyd (er 28 år). Har ikke fått brukt den de siste 3 årene siden jeg har fått sommerbarn med 2 års mellomrom og klarte ikke gå ned alle kiloene mellom barna(gikk opp 25kg med første;)). Gleder meg til å bruke den i år!

Skrevet

Jeg fikk til komfirmasjonen.

Har ikke sydd den ut, men hadde litt å gå på da jeg fikk den. Får den akkurat igjen nå 14 år etter.

Skrevet

Jeg har arvet min mor sin, som hun sydde til sin konfirmasjon.

Den har ikke blitt sydd inn eller noe siden den gang den ble sydd, men det er på hengende håret jeg får den på meg i år.

Men om 29 dager derimot, da burde den passe:-D

Håper hvertfall det etter 30 day shred.

Skrevet

Jeg fikk min til konfirmasjonen, og jeg vokste en del etter det, både i høyden og vidden. Ikke så mye i vidden på en stund, men i løpet av alle årene siden er den sydd både ut og inn og ut igjen, og lagt ned. Da beltet ikke passet lenger etter fødselen, lånte jeg min søsters belte, og det beholdt jeg, siden hun ikke brukte sin bunad lenger.

Det var det jo ingen som tenkte på da bunaden ble overtatt av datteren hennes. Beltet var borte, og et nytt ble innkjøpt for kr. 800. Ingen fortalte meg at beltet var borte, men jeg skjønte at de sikkert savnet det da jeg fant to belter i bunadvesken denne uken. Jaja - da har vi et ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...