Monajenten Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Gutten min på 3 år våknet med en allergisk reaksjon, var helt opphovnet i ansiktet, og øyelokkene hang nedover. I tillegg var han rød og glovarm i huden, men ingen feber. Så da var det rett på legevakten (skikkelig gøy kl. 7 om morgenen:-p) og heldigvis var det lite folk så vi fikk komme til med en gang. De sjekket øynene, tungen og om det hadde berørt luftveiene men heldigvis var det "bare" huden i ansiktet. Han fikk antihistaminer og prednisolon, og ser allerede litt bedre ut, men fortsatt litt rar da;-) Fikk beskjed om å komme tilbake om det ble verre. Men de sa til meg at det ikke gikk an å finne ut hva han hadde reagert på. Det kan vel ikke stemme? Har tenkt igjennom hele gårsdagen og kan ikke komme på noe han har spist som han ikke har spist før, så jeg aner faktisk ikke hva han kan ha reagert på. Syns jo det er litt dumt å ikke vite hva han har reagert på. Men men, vi er ihvertfall hjemme igjen og han koser seg med frokost og barne-tv, og virker fin i formen:-)
storm i et vannglass Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 vanskelig å finne ut det via blodprøve osv. Høres ut som elveblest, kan jo både være noe han har tatt i- eller spist. Du har ikke byttet vaskemiddel?, brukt et nytt klesplagg uten å vaske det først, klappet en kanin hos naboungene osv? Mange ganger finner man ikke ut av hva som er årsaken. Jeg fikk elveblest like før konfirmasjonen min, hadde vært optimistisk å prøvd å bli kvitt fjortiskvisene mine og bruke cleracil ansiktsvask. Hadde opphovnet ansikt i ei uke ca. Var hos legen med fikk ikke annet en peleramin.. (noe lignende med zyrtec) Håper det går raskt over:) God bedring.
1881 Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Huff, det var kjiipt og starte opp på legevakten på en nydelig fridag! Nei, det stemmer nok det at de ikke kan finne ut hva han reagerte på, da må de i så fall utsette han for allergenet som han reagerer på, dette må du da få gjort på barnepoliklinikk via prikktest, evnt utvidet blodprøve! God bedring!
Monajenten Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2010 Har ikke byttet ut vaskemiddel. Han brukte en ny t-skjorte i går som ikke var vasket, men den hadde han utenpå en genser, pluss at han bare brukte den i et par timer på formiddag, så tror ikke det var det. Men trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne ut av det altså, men tydeligvis har jeg ikke peiling akkurat der, hehe:-) Satser på at det går raskt over ja, takk:-)
Monajenten Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2010 Såpass avansert ja:-/ Jaja, får satse på at det var et engangstilfelle. Det viktigste er ihvertfall at allmenntilstanden hans er bra, og han sier han ikke har vondt noe sted. Tusen takk:-)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Vet du, sånn så gutten min også ut en gang!!! (vet jo ikke om det er heeelt likt, men det høres veldig likt ut) Og på legevakten sa det at det faktisk kunne komme av at det hadde vært så mye sol dagen før(første skikkelige vårdag), og at det muligens var en reaskjon på det...?!? Høres jo litt rart ut, men han har ike hatt det siden, men nå er jeg ekstremt nøye med solhatt/ caps og solkrem =)
storm i et vannglass Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Det er sant- men kan få slik soleksem- det klør og hovner opp- tenkte jeg ikke på.
Monajenten Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2010 Hmmm. Vi var ute og gikk på tur i skogen i går, og det var jo mye sol. Det har jeg ikke tenkt på. Greit å vite ihvertfall, da skal jeg være ekstra nøye med "solaccessoirer" fremover:-) Takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå