Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hvor gammelt skal barnet være før du reagerer på at det sitter i vogn?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Reagerer ikke på barn som sitter i vogn uansett alder. Ser jeg en på 4-5-6-7 år i en vogn, så tenker jeg ikke annet enn at barnet kanskje er sliten eller har problemer med motorikken/vondt i beina. Ser jeg voksne i en vogn, da tenker jeg at de kanksje burde finne en slags rullestol i stedet.
<3 mine søte små<3 Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 synest når de kommer i en alder av 3-4 år, begynner de å bli store.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Jeg reagerer ikke så mye på det, tenker vel at om noen bruker vogn til store barn, aå er det vel en grunn til det! Gutten vår kuttet vogna når han var rundt 3 1/2. Men den siste tiden brukte vi den kun når vi skulle gå langt, og være i dyreparken hele dagen o.l. hadde forresten med vogn til han når vi var i syden. Da var han bikka 4, men er utrolig glad vi hadde den med. Han sovnet rundt 7 uansett hvor vi var, og da ble det middag og kveldsshopping, mens han sov godt i vogna si =)
MintCondition Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Vi sluttet med vogn da storesøster var 2 1/2-3, da hun sluttet å sove på dagen. SYns det ser litt rart ut med unger på 3-4 år i vogn, men man har jo sikkert sine årsaker til den bruken...verre om de samtidig sitter der med smokken i munnen syns jeg
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2010 Synes egentlig det er litt "feil" at junior på 3.5 år skal sitte i vogn.. Men på 17.mai så skal vi gå et stykke, og stå å se på tog.. Så tenkte ta med vogna så han kan sitte og se.. For med meg som har bekkenløsning og høygravid så orker ikke jeg bære på han..
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Ikke tank på hva de andre syntes hvertfall!!! Om du har bekkenløsning og er høygravid, må det jo være det beste for alle parter! =) ha en fin 17.mai =)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #8 Skrevet 13. mai 2010 Ikke TANK på andre faktisk... Går litt fort ut her av og til!
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #9 Skrevet 13. mai 2010 Før jeg fikk barn selv reagerte jeg alltid når jeg så barn på stort mer enn 2.5 år sitte i vogn. Nå har jeg fått en gutt som er veldig glad i å gå lange turer i skogen og som da kan synes det er godt å bli trillet hjem (for da kan vi dra enda lengre på "oppdagelsesferd") og jammen får han ikke lov til å bruke vogn innimellom selv som treåring, he he. Så min holdning er til revurdering her.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mai 2010 #10 Skrevet 13. mai 2010 Det er veeeldig mange som bruker vogn til sine barn på 4 år her jeg bor ser jeg. Tviler på at alle de har fysiske problemer som nødvendiggjør vogn... Jeg syns det ser litt rart ut. Vet at små barn ikke alltid vil gå, men syns ikke vi kan gi etter for det av den grunn. ja, det er lettere med vogn, men ikke alltid det er så bra å velge den letteste løsningen. Hmm. Ja. Vi valgte å øve på å gå med vår sønn fra han var 2,5 år. Det ble mye sutring en stund (ikke alltid de vil), men nå er han veldig flink. Jaja,. men jeg vet jo at ikke alle syns det er så viktig at barna kan gå selv som vi syns da. Vi bruker ikke bil så mye og liker å gå og sykle. Om du er høygravid og sliten er det jo ikke rart dere vil bruke den.
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #11 Skrevet 13. mai 2010 Må bare si at selv om vi brukte vogn lenge er vi veeeeldig opptatt av at han skal gå selv o.l. Han syklet aleine uten støttehjul når han var 4, så når vi kun skal et par km fikk han aldri sitte i vogn. Da sykler vi, eller labber Han er over gjennomsnittet i grovmotorikken, tar salto på trampolina nå og er en reser i klatreveggen =) (litt under snittet i finmotorikk...) Så når han hadde løpt i 5 timer i dyreparken eller vi hadde labba noen timer i heia, var det godt for han å slenge seg i vonga litt, selv om han var 3 og et halvt =) Så det var mest pga at han var sååå aktiv at han faktisk fikk sitte i vogn. Dette var en liten forsvarstale fra meg (som "liksom" ikke bryr meg om hva andre mener....) hehe
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2010 Han er VELDIG glad å i gå selv da =) Bruker aldri vogn.. Har faktisk tatt av hjula og pakka inn vogna, så må sette den sammen igjen nå Han kommer til å gå store deler av dagen, men tenkte det kanskje er greit at han har en vogn å sitte i mens vi står å ser på toget
tante grusom master of law Skrevet 13. mai 2010 #13 Skrevet 13. mai 2010 Gutten min på tre år og seks måneder sitter i vognen på vei hjem fra barnehagen. Jeg kunne ikke bry meg mindre om folk synes det er rart. Skal jeg bære ham hjem i steden? Tar ca 40 min å gå hjem og gutten veier 17 kilo og er som regel dødssliten etter bhg. Sier seg selv at det blir vanskelig.
Sistah*G07*J09* Skrevet 13. mai 2010 #14 Skrevet 13. mai 2010 her sluttet vi med vogn rett før poden ble 2,5år. Han er super flink til å gå, så har liksom ikke hatt behov for det. Har sett folk som har barn i trillevogner, der ungen nesten når ned til bakken med beina. Da synes jeg de er litt vel stor! På byturer så har vi ikke behov for vogn til storebror, men visst vi skal gå en lang tur, så sitter begge ungene i sykkelvogna (som vi gjør om til joggevogn)
tante grusom master of law Skrevet 13. mai 2010 #15 Skrevet 13. mai 2010 Sistah: da har dere vel strengt tatt ikke sluttet med vogn?
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #16 Skrevet 13. mai 2010 Slutta med vogn, men bruker sykkelvogna...??? hmmm He he Jeg innrømmer hvertfall at jeg brukte vogna til han! (Gruer meg forresten til snuppa er ferdig med vogn..... Hvor skal jeg gjøre av alt dillet jeg har shoppet da?!?!?!?)
winneboo Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Min 4,5 åring sitter i vogn noen ganger men det er ikke fordi hun er lat. Noen ganger hiver jeg henne i trilla hvis vi har veldig dårlig tid på morgenen. Og når jeg skal storhandle er lett kjekt å ha med vogna på butikken for da kan jeg henge varerene på den, og jeg trenger motvekt slik at vogna ikke tilter, så da setter vesla seg oppi. Folk må jo gjerne reagere på dette hvis de vil, men hvorfor gjøre det mer vanskelig for en selv. 98% av gangene går hun selv, sykler eller bruker sparkesykkelen. Så de få gangene jeg velger denne vognløsningen har jeg ikke dårlig samvittighet. Jo forresten så hender det at jeg tar med vogna i barnehagen hvis det er rett før en ferie for da blir det flere bæreposer med tøy som skal hjem.
anno 82 Skrevet 13. mai 2010 #18 Skrevet 13. mai 2010 Lurer bare på en ting. Dere som pakker bort vognen når barnet er ca 2 år + - bor dere i by, har dere bil som dere bruker? Har en på snart 3 år og det er stor forskjell på vognbruken her vi bor nå og når vi er på besøk der vi kommer fra. Her er det langt og gå uansett hvor en skal og en rund i byen ender ofte opp med en sliten unge, og en må derfor bære både varene og ungen hjem om en ikke har med vognen. Mens når vi er i med besteforeldrene har vi kuttet vognen for lenge siden fordi der har vi tilgang på bil. Så lurer da på om de som synes at det ser rart ut med unger i 3-4 års alderen er de som har bil og slipper å gå lange strekninger med ungen.
fox`y Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Min minste som blir 3 år, bruker vogn når vi skal gå langt. ellers så går han for d meste selv eller springer rettere sagt. ser an formen/humøret hans også, for når jeg har d travelt må d være litt tempo.Når vi er i byen sitter han i vogn uansett,livredd for at han skal komme bort( veldig aktiv begge mine så nokk me han på snart 5 år som går selv)
~sjiraff~ Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 Vi brukte stadig sjeldere vogn etter at snuppa rundet 3 år, men en sjelden gang i blant med det jo om hun skulle være med på en lang tur. da hun var 3 år og 5 mnd ble lillebror født og dermed hadde hun ingen vogn lenger ) Regner med å kutte vogn til minstemann rundt samme alder. Øver allerede nå på å gå mesteparten av veien hjem fra bhg. Han er nå 2 år og 3 mnd og er superflink til å gå langt. Selv om det er en prøvelse for mor å bruke 1 time hjem fra bhg fremfor 30 min...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 13. mai 2010 #21 Skrevet 13. mai 2010 Mange "store" barn (rundt 3 år) er ikke nødvendigvis klare for å gå så langt. Vår eldste på 2år og 9mnd har ikke vært på trilletur alene på lenge, men sitter rett som det er i søskenvogna hvis vi skal gå lang tur eller til/fra barnehagen. Er kjekt å holde styr på han, men han orker heller ikke å gå hele veien så blir at han hopper av og på Mannen kommenterte nylig en jevngammel gutt som fortsatt ble trillet i bag. Samme gutt lurte i går på om eldste skulle sitte i vogn, på en måte som at det er babyer som gjør det... litt festlig! Mulig det er en vognkabal som gjør at bagvogn fortsatt er i bruk hjemme da. Skal nok litt til før jeg reagerer på vognbruk, med mindre jeg vet at ungen er stor og frisk og uheldigvis trilles rundt støtt.
OsloMor Skrevet 13. mai 2010 #22 Skrevet 13. mai 2010 Dette blir litt som den "diskusjonen" om hvor lenge det er greit å amme. Dette er helt individuelt, og jeg mener egentlig ikke noe særlig om andres valg ang. disse temaene.
solstråle69 Skrevet 13. mai 2010 #23 Skrevet 13. mai 2010 Har aldri reagert på det. :-) Teppe over vognen derimot - grusomt! :-)
Gjest Skrevet 13. mai 2010 #24 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har teppe over vogna også jeg da!!! (men sørger selvsagt for at prinsessa har det greit der inne)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå