Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Som barn: Punky Hi man Gullars Tøydukke Anna Heidi Julius Flode Fragglene Labbetuss Portveien 2 Smørøyet (Frida) Jeg hadde orange og brun spise stol,cordvogn og mamma&pappa hadde bar i kjellerstua.Pappa jobbet med biler og mamma med kosmetikk. Jeg hadde en dukkevogn som var en flettet kurv vogn som hadde rødrutete kalesje, pute og dyne. Jeg var ofte med mamma&pappa på jobb og var med søstrene mine på skolen (de gikk på ungdoms skolen og videregående). Jeg hadde dagmamma . Tenårene: Silke Dallas H&A 21 Jump street Helene og gutta Beverly Hills Melrose Place Ricki Lake Jerry Springer Nanny Jeg gikk med Fila,Levis,Platåsko,Adidas,basketsko og hørte på East 17,Take That,Spice girls,Peter Andre,tecno, Roxette og Ace of Base . Var på hyttefester hvor jeg drakk martini og rødvin og rotet med eldre gutter (5-10 eldre ). Hva med dere?
Himmel og hav Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Lekestue og Pompel og Pilt, men NRK sendte ikke barne-tv hver kveld i uka, for det var ikke bra for oss... Bjørnen Colargol, som kan synge i dur og moll... Røde terylensbukser med isydd press OG sleng, silkepolo og tunika i indisk bomull, og sølvsmykket skulle henge på en helt egen måte ut av poloen. Vi fikk en brus på deling ( her snakker vi 3 dl på tre søsken) på lørdager, og tegnefilmer var det bare til jul. Ungdomstid med et stadig høyere hår, godt støttet av noe helt nytt: Hårmousse! og selvfølgelig...Clynol. Skoledisco i gymsalen med kreppapirremser og ballonger og wienertoast, mens vi danset til " Hands up, baby, hands up. Gimme your heart, gimme,gimme..." Grease gikk på kino, og Mash, Soap og Silkesvarten på TV. NRK ( eneste kanal) kjørte dette opplegget: Mandag - mandagsfilm Tirsdag - fjernsynsteateret ( vanligvis noe dystert og på finsk) Onsdag - komikveld Torsdag - tro og liv Fredag - detektimen Lørdagskvelder var det familieprogram, og vi var samlet alle sammen, uansett hva det var, og spiste Lørdagskylling og potetgull med ost og løk, og ingen kunne skjønne at det var noe vits i å lage brusflasker som var større enn 1 liter. Siden vi ikke hadde veldig god råd, så hadde jeg aldri merkeklær, men de andre gikk i Levis, Millet, Isba, Puss o' kram og Busnel. Jeg derimot gikk i hjemmesydd, hjemmestrikka og Spiderolabukser, for det var det eneste som hang på den magre og hanglete kroppen min. Jeg danset klassisk ballett, og hadde bilde av Ketil Gudim over senga. Og livet var godt!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Jeg husker akkurat det samme. Bortsett fra Tro og liv. Jeg lurer på om det ikke var den kvelden de sendte miniserier? Noen ganger, iallfall. Jeg fikk forresten noen av merkeklærne, øyeblikket før de var på vei ut. Og det sølvsmykket - kjedet skulle henge innenfor genseren, men anhenget skulle komme opp over halsen på genseren og henge utenfor.
Tokatter_USA Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har ikke vennet meg til å trykke på knappen for å IKKE bli anonym.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Det jeg husker best av barne-tv/barneårene: (må kopiere noe fra HI) Fragglene (favoritten) Labbetuss Husker ikke hva det het, men det var en tegneserie om en søt liten muldvarp Gullars Rock'n roll wolves (der hvor sangen "Mom is home" kommer i fra) Pingu God Bok (tror jeg syns det var litt kjedelig) Bamsebybjørnene Bompibjørnene Tøydukke Anna Portveien 2 Pinky/punky Flode Et puslespill Heidi Midt i Smørøye og Borgen skole. Full House Step by step Jeg pleide å se Eastenders/Østkantfolk med mamma. Mummitrollet Alt av Astrid Lindgren Mormor og de 8 ungene Drømmen om Narnia Tittet litt på Huset med det raret i og Sesam stasjon, rett før jeg sluttet helt å se på barne tv. Begynte å se på Home & Away da jeg var 10-11 år. Da gikk det på TV3 og het "Borte bra...." Tenårene: Silke Pacific Blue Baywatch Melrose Place Ricky Lake Will Smith Tia og Tamera (et ellr annet) Steve Urkle Blad og bøker: Bamse Carebears Donald Duck Mikke mus Tom og Jerry Albert Åberg Tassen Mummitrollet Ruffen Nancy Drew Bobseybarna Bøker fra T.L Klubben Bøkene fra Astrid Lindgren Anne Cat Vestlys bøker. Sikkert mye mer jeg ikke husker Mamma og pappa bodde ikke sammen. mamma var dagmamma, begynte etterhvert å jobbe i administrasjonen på en høgskole i Norge. Pappa var/er designer. Jeg hadde dagmamma først, etterhvert deltid i barnehage, deretter fulltid i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå