:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 det ser så enkelt ut når de på resturanten gjør det. men kjøper man noen spesiel type fisk? eller kan man kjøpe frossen laksefilet og lage? og på oppskriftene på nettet så står det "sushiris". er det noen spesiel type ris? hvor selger de det?
NormaJean Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 du bør kjøpe Salma Laks, det er absolutt den beste laksen du kan få:-) Den får du kjøpt på de fleste butikker, feks rema 1000. Den trenger du heller ikke å fryse før du skal spise den. Sushiris selges i hyllene sammen med eddiken du trenger. Man skal også ha litt sukker bla i risen, så finn en oppskrift på nett. Det du ellers trenger som wasabi, ingefær osv finnes også i hyllene på de fleste dagligvarebutikker. Se i asiahyllene
Hikken Skrevet 13. mai 2010 #3 Skrevet 13. mai 2010 Menybutikken her har egen sushihylle, der står alt du trenger. På rispakken står det ogsåhvordan den skal tilberedes )
tante grusom master of law Skrevet 13. mai 2010 #4 Skrevet 13. mai 2010 Salmalaks Scampi kamskjell- frosne i butikken forskjellige grønnsaker til maki, feks avokado agurk og vårløk. Jeg kjøper alle sushi ingredienser på TT asian market i torggata. Billigere enn blue dragon og MYE bedre! Den blue dragon wasabien og ingefæren smaker jo ikke så godt. På tt market får du også kjøpt matter til å rulle maki og tang, sesamfrø etc.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 er kjempe enkelt å rulle.... marinerte frityrstekte scampi er min favoritt...tempura scampi som det heter frityrsteker også deler av laksen i paste..synes det er kjempe godt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2010 kult. da skal jeg prøve det! for det er jo sykt godt også sundt og da burde det jo spises ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå