bubben Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 er det noen som er sykemeldt allerede? jeg er 13 uker og sliter max med bekkenet.. hadde samme problem med nr 1, men da fra ca uke 24...
lucky meee:) Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg var sykemeldt da jeg var i uke 13, pga kvalme. Var vell sykemeldt ca 4 uker tror jeg,,, heldigvis ble jeg bedre og rundt uke 14-15 var jeg tilbake i jobb. Forrige svangerskap var jeg veldig mye sykemeldt og det ble et fryyyyktelig langt svangerskap:)
doble<3<3 Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 I uke 13 gikk jeg ut med 50 % sykemelding pga rygg og bekkenplager. Etter en måned var situasjonens så forverret og grusom at jeg var overlykkelig for å få 100 %, noe jeg ennå har.. Men ja, langt svangerskap har det blitt.. På en annen side så ønsker jeg ikke utsette meg selv og babyene for noe, så får bare kjede meg her hjemme..
trudekua Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 jeg har vært sykemeldt siden uke 13. først fire uker grunnet stress, deretter fordi de fant feil ved ultralyd. (er idag 27+5) så jeg skal være sykemeldt ut resten av svangerskapet også for å holde meg i ro og ikke stresse. og som det sto skrevet lenger opp: svangerskapet blir laaaaangt, men hva gjør man ikke for den lille i magen??? tenk helse før jobb:)
doble<3<3 Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Helt enig, trudekua =) Jobb er ikke alt, her måtte jeg tenke på å prioritere annerledes.. Om ikke du har det godt har ikke bebisen i magen det godt heller!! Det var vekkeren min vaffal..
Miss Snow Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Jeg ringte akkurat til legen og spurte hva jeg kunne gjøre med kvalmen som varer døgnet rundt og hodepine som snart tar knekken på meg. Legesekretæren satt meg opp på time om ei uke for å evt. få noe kvalmestillende på resept, men sa også at sykemelding kan være et alternativ. Jeg krysser alt jeg har for at det kan gå over av seg selv, slik at jeg fortsatt kan være på jobb. Jeg har søkt på en ledig stilling der jeg jobber nå, og intervjuer med aktuelle kandidater begynner til uka. Da er det jo maksimalt dårlig timing å ta ut en sykemelding Hadde jeg hatt en fast jobb, så hadde jeg nok kanskje takka ja til en sykemelding, men jeg tør rett og slett ikke gjøre det, slik jobbsituasjonen er nå. I tillegg så er det vanskelig å ta ut en delvis sykemelding slik jobben min er. Enten bør jeg være der fullt ut, eller så bør det være en vikar på alt - og gode vikarer vokser ikke akkurat på trær.. Det er jo meg selv og knøttet i magen som bør ha fullt fokus, men samtidig så blir det en forferdelig stressende sommer og høst om jeg ikke har noen jobb å gå til i august. Jeg håper på å stå igjennom de fem ukene som er igjen på jobb, gjøre mitt ytterste for å få jobben og forhåpentligvis gå en god sommerferie i møte.. Det ble et langt hjertesukk dette her, men det er sikkert flere som har slitt med lignende dilemmaer.
doble<3<3 Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Ikke en kjekk situasjon å være i, opplevd lignenede selv.. Skjønner at arbeidsgiver ikke vil ha oss når vi er gravide og sykemeldte, men følte at de ikke tilbø meg videre stilling pga dette og da står jeg uten jobb når jeg går ut i permisjon.. men er det godt så langt at en lege vurderer å sykemelde deg er det en grunn til det, og da bør du høre på han.. Ingenting er bedre enn å bli bedre og kunne jobbe, men vil absolutt anbefale deg å lytte til kroppen din nå.. Selv om du kanskje ikke får jobben, så betyr ikke det verdens ende.. Ofte, hvis graviditet er "årsak" (de innrømmer det jo ikke), men da anbefaler de deg gjerne om å søke igjen ved en senere anledning.. Ønsker deg masse lykke til videre med både kvalmen, jobben og ikke minst babyen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå