Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er på jakt etter det jeg tror er en novelle. Jeg husker ikke stort av den. Men den handler om en familie som bor langt ut i huttiheita, og aldri ser forlk. Så når de først ser folk så er de helt desperate etter kontakt. Og så får bygda en ny prest eller noe sånt, og denne familien står og gauler "her e veien" for å få ham til å gå innom dem (?) Og så ender det med at en i familien detter utenfor en fjellskrent da de prøver å få tak i denne presten. Sånn husker jeg den, om det stemmer vet jeg ikke helt. Den er filmatisert Ringer det en bjelle hos noen? Noen som vet hva den heter?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Ja, faen.. Hva het den da? *må i tenkeboksen litt*
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Ååh, eg veit det så inderleg godt, men ikkje søren at eg hugsar det.. Skal prøve så godt eg kan! ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 oi, denne hadde jeg helt glemt. Husket den brått fra ungd.skolen nå. Heter ikke den "besøket"?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2010 Den nye kappelanen ja! Tusen takk for hjelp alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Ingen problem, noko nyttig må ein jo kunna bruke norsktimane frå vidaregåande på! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå